WUA publiceert The Digital Excellence Challenge

  • B2b
  • 23 nov 2016 @ 15:37
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkInnovatieContent

Het Amsterdamse onderzoeksbureau WUA lanceerde 22 november officieel The Digital Excellence Challenge, een boek over digitale marketing en onderzoek met meer dan 84 pagina's strategie, aanpak, tactiek en inspiratie om digitaal te excelleren. De basis van dit praktijkboek wordt gevormd door 23 interviews met 25 digitale professionals van onder anderen Vodafone, ING, CZ, ABN Amro, Liander, Dela en ANWB.

Klaas Kroezen, oprichter en CEO van WUA: ‘We zijn trots dat we dit boek vol digitale succesfactoren samen met de markt hebben gecreëerd. Met dit boek willen we anderen inspireren te leren van de gemeenschappelijke overtuigingen en de online aanpak van digitale winnaars om zo zelf te winnen en het verschil te maken in de digitale arena.’

UItdagingen en overeenkomsten
De geïnterviewde digitale professionals zijn allen verantwoordelijk voor de digitale domeinen van de organisaties die het volgens potentiële klanten in de WUA-onderzoeken als beste doen. Wat zijn belangrijke gezamenlijke uitdagingen en overeenkomsten? Met welke innovaties zijn ze bezig, welke rol speel klantonderzoek? Oftewel: Wat kunnen digitale marketeers, onderzoekers, strategen en beslissers van deze winnaars leren? Hoe zet je klantenpanels in, wat kun je doen met customer feedback, welke impact heeft agile werken op mentaliteit? Daarover gaat The Digital Excellence Challenge.

Digitale praktijk
De toon is to-the-point, de besproken tactieken actionable; het boek is direct toe te passen in de digitale praktijk. De 2017 editie van het boek is op dit moment in de maak, de eerste interviews met het C-level management van digitaal winnende bedrijven zijn gehouden. De eerste druk van het boek is voorgelegd aan een meerdere digitale experts en opinieleiders in de markt.

Dit is wat zij over The Digital Excellence Challenge zeggen:’The Digital Excellence Challenge is een must-read voor iedereen in de digitale industrie, het laat zien dat er een duidelijke business case is voor een laserfocus op je klant. Dit boek geeft inzicht in hoe bedrijven vanuit verschillende industrieën bezig zijn om hun online aanwezigheid te verbeteren’, aldus Jorden Lentze, Conversion Industry Manager – Google.

‘Superleuk en inspirerend boek! Geweldig omdat het zo lekker praktisch is opgeschreven: gewoon zoals het gaat, staat het er. Zo zie je het niet vaak. Daarom vind ik het extra waardevol’, vindt Hans Stommels, Insights & Customer Experience Manager – Achmea.

Tot slot de reactie van Marco Derksen, oprichter van Marketingfacts: ‘We zitten midden in de digitale transformatie van de samenleving en de economie. Willen organisaties succesvol zijn en blijven, dan zullen ze zelf ook die digitale transformatie moeten maken. WUA biedt met het Digital Excellence Program een goede meetlat voor die transformatie en laat in dit boek de digitale koplopers aan het woord. Een inspiratiebron voor alle digitale transformers!’

Op deze site is het boek te bestellen. En op deze site te downloaden als e-book. 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken