Canday begeleidt rebranding Overtoom naar Manutan

  • Bureaus
  • 13 nov 2013 @ 10:02
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieCampagnes

'Tuut tuut, dat is snel!' Vanaf januari verdwijnt postordermerk Overtoom definitief in de geschiedenisboeken. Het neemt dan de naam over van het Franse moederbedrijf Manutan. Reclamebureau Canday begeleidt deze rebranding en wordt daarbij ondersteund door Evident PR. Het nieuwe motto luidt: 'Ondernemen voor een betere wereld.'

Met de naamswijziging wil Overtoom onderstrepen dat het onderdeel is van een Europese familie, met 25 vestigingen in negentien landen. En in al die landen staat ondernemen voor een betere wereld centraal, aldus het bedrijf. Manutan wil mensen bij elkaar brengen, ondermeer door het werk veiliger, leuker, makkelijker en socialer te maken. Het productassortiment wordt in die categorieën dan ook flink uitgebreid.

Bovendien worden klanten niet alleen met producten, maar ook met diensten geholpen. Ghislaine Duymelings, managing director Benelux: 'Inkopen kan slimmer, dus helpen we klanten tijd te besparen. Tijd die zij nuttiger kunnen investeren in de inkoop van grote deals als energie en het wagenpark.'

Ook intern vinden de nodige veranderingen plaats. Medewerkers sporten, bewegen, tuinieren, lezen en kijken film op het werk. Duymelings: 'Alles met het doel om ze uit hun comfortzone te halen en creativiteit, eigen initiatief en zelfontplooiing te stimuleren.'

Dit verhaal over een 'betere wereld' wordt momenteel via PR aan de man gebracht door Evident PR. Vanaf januari, als de naamsverandering officieel ingaat, volgt een merkactivatiecampagne van Canday, inclusief tv-commercials. Die zullen er ongetwijfeld heel anders uit gaan zien dan de klassieke 'Tuuttuut'-spotjes van Overtoom uit de jaren '80. 

Overtoom, opgericht in 1946, is in Nederland en België de bekendste leverancier van artikelen voor kantoor, magazijn, werkplaats en buitenterrein. Via catalogi, het contactcenter en de website worden meer dan 40.000 artikelen binnen 24 uur geleverd. Overtoom is onderdeel van de internationale Manutan Group, Europees marktleider op de zakelijke postordermarkt. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken