Interview: Kees Verbeek & Marinus Zoutendijk over Abovo Media

Interview: Kees Verbeek & Marinus Zoutendijk over Abovo Media
  • Bureaus
  • 13 nov 2013 @ 16:46
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Interview

Abovo Media is genomineerd voor de FD Gazellen Awards. Om in aanmerking te komen voor een nominatie moeten kandidaten aantonen dat ze in de afgelopen drie jaar minstens 20 procent omzetgroei per jaar hebben gerealiseerd.

MarketingTribune spreekt met Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk, oprichters van die Abovo Media.

Dag heren, gefeliciteerd met de nominatie voor de FD Gazellen Awards! Hoe is het met jullie en met Abovo Media?

'Het gaat hier prima! Op dit moment zijn we druk met de voorstellen voor 2014 dus het is lekker hectisch. Strategisch directeur Niels Bruinsma en commercieel directeur Remko Poggenklaas vliegen van hot naar her met hun teams. Maar gelukkig zijn we druk met positieve dingen dus we vermaken ons goed en we vinden het leuk!'

Kunnen jullie Abovo Media introduceren?
'Abovo Media is in 1999 opgericht in de overtuiging dat reclame, media en online onder één dak super interessant is voor de adverteerder. Inmiddels is Abovo uitgegroeid tot een zelfstandig, onafhankelijk bureau met 65 medewerkers die gespecialiseerd zijn in allerlei vormen van communicatie. Elke dag weer levert Abovo Media zijn brede pakket diensten, online en offline, aan zo’n 1900 verschillende opdrachtgevers.

Om een concurrerende en professionele marktspeler te zijn en te blijven, willen wij altijd voldoen aan drie hoofdvoorwaarden: het leveren van kwaliteit, het bedenken van creatieve oplossingen en het altijd efficiënt uitvoeren van de opdracht.

Als het gaat om kwaliteit streven wij ernaar om de steeds toenemende uitgesproken en vanzelfsprekende verwachtingen van de interne en externe klant te overtreffen. Door net iets meer te doen dan ze verwachten en door onze bijzondere klantgerichtheid.

Creativiteit is in onze ogen het slim vinden van iets nieuws en dat doen of maken. Een combinatie van waarnemen, denken en doen. Belangrijk is dat we altijd denken in oplossingen en dat het resultaat daarin origineel zal zijn. Daarbij geldt dat we dit altijd op een efficiënte manier aanpakken.

Dat wil zeggen: het leveren van alle middelen om op de efficiëntst mogelijke wijze onze werkzaamheden te verrichten. Door altijd goed voorbereid aan het werk te gaan en veel in teamverband te werken, komen wij in zo min mogelijk tijd tot prachtige resultaten.

Veel mediabureaus zijn op dit moment bezig creatie aan hun dienstenpakket toe te voegen. Jullie bieden die combinatie al lange tijd, wat zijn jullie ervaringen?

Wij geloven hier al in vanaf de start van ons bedrijf in 1999. Grappig om te zien dat andere bureaus dit er nu ook weer bij doen. Helaas kun je dat ook merken, het wordt te vaak erbij gedaan om extra service te verlenen maar het zit bij die partijen niet in hun DNA. Bij Abovo Media zit al jaren een professionele studio met 20 mensen die helemaal gespecialiseerd zijn in het creëren van advertenties, logo’s, huisstijlen, banners en noem maar op. Dit doe je er niet even bij hoor, dit is een serieuze tak van sport.'

Meer dan 20 procent omzetgroei in de afgelopen drie jaar, dat zullen niet veel bureaus jullie nazeggen. Kun je aangeven in welke activiteiten de groei heeft plaatsgevonden?

' Wij groeien in bijna alle categorieën. Zelfs bij de huis-aan-huis bladen die toch redelijk onder druk liggen, noteren wij in 2013 wederom een mooie groei. Toch zit de grootste groei dit jaar in TV, radio, verspreiding en online. We hebben een ontzettend sterk model ontwikkeld voor een optimaal verspreidplan. Veel van onze klanten maken daar inmiddels gebruik van.'

Jullie lijken ook dit jaar weer door te groeien. Vorige week nog wonnen jullie de Luchtverkeersleiding Nederland pitch. Vertel alles!

' Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) heeft dit voorjaar een Europese niet-openbare aanbesteding uitgeschreven voor haar arbeidsmarktcommunicatie. Abovo Media heeft op het onderdeel Mediabureau deze aanbesteding gewonnen en gaat voor LVNL vanaf dit najaar media advies en media inkoop verzorgen. Inhoudelijk zal Abovo verantwoordelijk zijn voor een effectieve mediastrategie voor onder meer de campagne Take Control. In navolging daarvan zullen we tevens de totale executie verzorgen - planning, inkoop, aanleveren en controle. Een hele mooie partij om voor te werken die in mijn ogen ook prima bij ons past.'

Wat zijn de ambities van Abovo Media voor de komende jaren?

'Wij zien de toekomst positief in. Er loopt op dit moment ontzettend veel dus de basis voor en gezond 2014 wordt alweer gelegd. We hebben niet alleen de focus op nieuwe klanten maar leggen net zo sterk de nadruk op het behoud van onze bestaande klanten. Alleen dan kun je groeien, deze grote groep proberen we dan ook altijd optimaal te bedienen. We hebben op dit moment een uitgebalanceerd team talentvolle mensen met een passie voor media. Ook zij hebben een goede drive om te presteren en het verschil te maken. Wij zijn als bureau actief op alle platformen en zullen ook de komende jaren daar schakelen waar het gebeurt.'

De economie lijkt zich voorzichtig te herstellen. Wat zijn jullie verwachtingen voor 2014?

'Het lijkt inderdaad weer wat de goede kant op te gaan maar het zal niet snel gaan. Gelukkig lezen we nu weer wat positiever nieuws, dat scheelt al heel veel. We hopen echt dat we weer snel de goede kant op gaan want wat hebben sommige bedrijven het moeilijk zeg. Voor Abovo Media zelf gaan wij uit van een groei van 25 procent in 2014. Gezien de opdrachten voor 2014 die nu al bekend zijn, is dit een reële doelstelling.'

Wat is het laatste nieuws?

'In december en januari beginnen er weer drie nieuwe mensen bij Abovo Media. Per 1 januari wordt ons sales team uitgebreid met Arjan Groot. Na een aantal gesprekken heeft Arjan na vijf jaar besloten Sanoma te gaan verlaten. Arjan is daar begonnen als accountmanager in het Home Deco team. Daarna was hij ruim twee jaar account director op Unilever en vanaf juni als account director in het Bureauteam. Arjan maakt dus de overstap naar Abovo waar hij mede gaat zorgen voor de verdere groei van ons bureau.'

www.abovomedia.nl

Dit is het tweede interview in een serie van honderd die wij doen met Bureaus.

Eerder publiceerden wij:

Wesley ter Haar (MediaMonks): 'Maak het best mogelijke werk binnen de tijd die je hebt'

Ook een interview in deze serie? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar bureaus@marketingtribune.nl

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken