Wesley ter Haar (MediaMonks): 'Maak het best mogelijke werk binnen de tijd die je hebt'

  • Bureaus
  • 12 nov 2013 @ 08:27
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InterviewStrategieCampagnes

MediaMonks maakte samen met Ogilvy de Facebook campagne JullieVerhaal.nl voor DELA. We spreken Wesley ter Haar, founder van MediaMonks.

Dag Wesley, hoe is het met jou en met MediaMonks?
'Met mij gaat het fantastisch, en met MediaMonks minstens even goed. Nu het jaar een beetje op zijn einde komt, is er iets meer tijd om terug te kijken op wat we dit jaar aan projecten hebben gedaan en daar zitten veel projecten tussen waar we trots op zijn. En er komen nog een paar hele mooie dingen aan voordat het jaar voorbij is.' 

Kun je MediaMonks introduceren?
'MediaMonks is een creatief digitaal productie bureau. We werken in opdracht van reclamebureaus aan campagnes en platformen. Dat doen we met 180 gemotiveerde Monks vanuit Hilversum, London, New York en sinds kort ook Singapore. We werken volgens een heel simpele regel: maak het beste mogelijke werk binnen de tijd die je hebt tot de deadline. Dat zorgt ervoor dat we elke dag naar een collectief doel toe werken, in plaats van dat we vechten tegen beperkingen.'

Wat is JullieVerhaal.nl?
'Dat is een mooie nieuwe campagne die we in samenwerking met Ogilvy hebben gemaakt. Het is een volgende stap in Facebook advertising: geen gepersonaliseerde film maar een persoonlijke film, waar met behulp van meer dan 10.000 verschillende variaties het verhaal word verteld over de relatie van jou en iemand die je dierbaar is. Voor ons is de combinatie tussen techniek en storytelling uniek: een project dat aan de ene kant bol staat van de technische foefjes, maar uiteindelijk draait om een emotioneel beladen animatiefilm.'

Hoe loopt de campagne tot nu?
'We zijn net bezig maar de eerst reacties en cijfers zijn top, mensen snappen de lading en voelen zich persoonlijk aangesproken. Het gebeurt niet vaak dat een digitaal project echte emoties oproept - en dat lukt met jullieverhaal.nl boven verwachting goed. We merken verder uit de analytics dat er heel weinig mensen tijdens het maken en kijken van de film afhaken, dus de signalen zijn positief.' 

Jullie deden deze campagne samen met Ogilvy. Wie deed wat?
'Darre van Dijk, creatief directeur bij Ogilvy, had de visie, MediaMonks heeft met een groot team kunnen meewerken om dat waar te maken. Dat ging heel natuurlijk, we hebben de creatieve ideeën vormgegeven en waar mogelijk geprobeerd waarde toe te voegen vanuit onze disciplines. Verder is al het illustratie- en animatiewerk en de technische ontwikkeling door de Monks opgepakt. De muziek komt uit de koker van Darre, luister er niet te vaak naar, want dan neurie je de komende week niks anders meer…'

MediaMonks heeft kantoren in Hilversum, Singapore, Londen en New York. Wat gebeurt er op de 3 buitenlandse vestigingen?
'Kort antwoord: projecten verkopen. Dat gebeurt met een wisselende samenstelling. In London zijn we bijna 4 jaar bezig en draaien we inmiddels ook redelijk wat productiewerk op locatie. In New York en Singapore is het hoofdzakelijk gericht op het creatieve traject. We focussen ons daar op de conceptuele en technische invulling van een briefing, voordat we de productie in Nederland doen.'

Wat vragen jullie opdrachtgevers van jullie, wat ze vorig naar nog niet vroegen?
'Puur productioneel gezien word er meer mobiel en meer filmwerk van ons gevraagd - twee grote groeigebieden in digitale productie waar we ons bedrijf de laatste jaren op hebben ingericht. Operationeel merken we dat bureaus een nauwere samenwerking zoeken, ideeën bloeien steeds minder in isolatie op, waardoor we eerder aan tafel zitten en breder mee kunnen denken.'

Wat zijn jouw verwachtingen voor 2014?
'Voor MediaMonks verwacht ik dat we in ieder geval één nieuw buitenlands kantoor gaan openen, over de locatie wordt momenteel nog een beslissing genomen. Verder hoop ik vooral dat we in 2014 net zoveel projecten kunnen doen waarvan we oprecht blij worden als dit jaar. Als ik naar het vak kijk, blijft de focus op mobiel liggen, wordt er wat minder hard ingezet op social, en zijn we ook in 2014 waarschijnlijk elke maand weer bezig iets nieuws te leren of uit te vinden.'

Wat is het laatste nieuws?
'Altijd lastig omdat we het niet over projecten kunnen hebben, dus dan houden we het maar bij aannames. Coen Doolaard is net begonnen om onze mobiele afdeling gezicht te geven en Machiel van der Heijden is aangenomen om de MediaMonks Films afdeling weer een stapje omhoog te duwen. O, en we geven woensdag een feestje: we organiseren de afterparty van de Lovie Awards in London - dat belooft gezellig te worden.'

www.mediamonks.com

www.jullieverhaal.nl

Dit is het eerste interview in een serie van honderd die wij doen met Bureaus. Ook een interview in deze serie? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar bureaus@marketingtribune.nl



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken