Loden Leeuw voor Bonprix en Menzis
- Bureaus
- 17 dec 2013 @ 01:26
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommercialsAwards
- 17 dec 2013 @ 01:26
- Redactie Bureaus
De Loden Leeuw voor de meest irritante reclame is maandag toegekend aan Bonprix, voor een tv-commercial waarin twee vrouwen elkaar op een feestje knock-out slaan omdat ze hetzelfde jurkje dragen. Zwemkampioen Maarten van der Weijden werd uitgeroepen tot meest irritante BN'er vanwege zijn hinderlijke optreden in een tv-spot van zorgverzekeraar Menzis.
De genomineerden voor meest irritante reclame van 2013 waren 'de dikke boerende kat van Yoki, het irritant blaffende hondje van Volkswagen, de vechtende dames van Bonprix, de nagesynchroniseerde reclame van Vanish Oxi Action en de dubbelzinnige reclame van Dubbelfrisss', aldus de voorgekookte mening van TROS-programma Radar.
'Winnaar' Bonprix haalde bijna 25% van de 75.000 publieksstemmen, voor Vanish Oxi Action (23,4%) en het juist zo grappige spotje van Volkswagen (20,8%). Bij de irritante BN'ers was de winnaar duidelijker: het "Hulde!" van Maarten van der Weijden won met ruimere marge (25,2 om 22,8%) van pitspoes Sylvie Meis. De immer irritante Ali B. eindigde als derde met 20,3% van de stemmen.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- reclame
- Loden Leeuw
- commercial
- Maarten van der Weijden
- Menzis
- BN'er
- Bonprix
- Radar
- winaar
- irritant
- TROS
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers