Reclamemaker Wim Ubachs start Creapitch
- Bureaus
- 10 feb 2014 @ 09:35
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieStrategieMakersCommunity
- 10 feb 2014 @ 09:35
- Redactie Bureaus
Reclamemaker Wim Ubachs is een online platform gestart dat tot doel heeft zelfstandige conceptdenkers 'te ontsluiten' voor opdrachtgevers, en omgekeerd. De slogan van dit platform Creapitch luidt: 'Where creativity meets business and business meets creativity.'
'Ik ben al een tijdje bezig om vanuit mijn visie op ons vak dit platform te ontwikkelen', vertelt Ubachs. 'Die visie houdt onder meer in dat adverteerders steeds vaker rechtstreeks met creatieve conceptdenkers om tafel willen, zonder dat daar een reclamebureau bij betrokken is. Creapitch is een instrument voor hen om dat te kunnen doen. Omgekeerd geldt dat zelfstandige 'creatieven' moeilijk contact kunnen maken met opdrachtgevers rechtstreeks. Ook voor hen heeft creapitch een brugfunctie.'
De vorm waarin het gebeurt is die van 'de pitch', een competitie waarbij de beste wint en betaald krijgt. Opdrachtgevers zetten hun briefing online waarna het spel van vraag en aanbod begint. Zelfstandige
creatieven, maar ook strategen en mensen uit faciliterende reclamedisciplines als traffic en rtv-productie kunnen zich alvast aanmelden op Creapitch.nl, dat binnenkort vol operationeel zal zijn. Ubachs is, los van het mechanisme, in te schakelen als een begeleidende creative & strategy director.
Ubachs: 'Het gaat bij Creapitch niet om pitches voor een nieuwe vaste relatie, maar om losstaande projecten. Maar zo'n project kan wel degelijk de nieuwe grote campagne van een belangrijk merk zijn.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
- Team5pm sluit zich aan bij internationaal netwerk Samy
- Mastercard lanceert inclusieve campagne ‘Op Gevoel’
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
Laatste Nieuws
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes