Reclamemaker Wim Ubachs start Creapitch
- Bureaus
- 10 feb 2014 @ 09:35
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieStrategieMakersCommunity
- 10 feb 2014 @ 09:35
- Redactie Bureaus
Reclamemaker Wim Ubachs is een online platform gestart dat tot doel heeft zelfstandige conceptdenkers 'te ontsluiten' voor opdrachtgevers, en omgekeerd. De slogan van dit platform Creapitch luidt: 'Where creativity meets business and business meets creativity.'
'Ik ben al een tijdje bezig om vanuit mijn visie op ons vak dit platform te ontwikkelen', vertelt Ubachs. 'Die visie houdt onder meer in dat adverteerders steeds vaker rechtstreeks met creatieve conceptdenkers om tafel willen, zonder dat daar een reclamebureau bij betrokken is. Creapitch is een instrument voor hen om dat te kunnen doen. Omgekeerd geldt dat zelfstandige 'creatieven' moeilijk contact kunnen maken met opdrachtgevers rechtstreeks. Ook voor hen heeft creapitch een brugfunctie.'
De vorm waarin het gebeurt is die van 'de pitch', een competitie waarbij de beste wint en betaald krijgt. Opdrachtgevers zetten hun briefing online waarna het spel van vraag en aanbod begint. Zelfstandige
creatieven, maar ook strategen en mensen uit faciliterende reclamedisciplines als traffic en rtv-productie kunnen zich alvast aanmelden op Creapitch.nl, dat binnenkort vol operationeel zal zijn. Ubachs is, los van het mechanisme, in te schakelen als een begeleidende creative & strategy director.
Ubachs: 'Het gaat bij Creapitch niet om pitches voor een nieuwe vaste relatie, maar om losstaande projecten. Maar zo'n project kan wel degelijk de nieuwe grote campagne van een belangrijk merk zijn.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation