Indringende WarChild-commercial voor 4 en 5 mei
- Bureaus
- 28 apr 2014 @ 10:55
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMaatschappijStichting
- 28 apr 2014 @ 10:55
- Redactie Bureaus
War Child komt dit jaar voor 4 en 5 mei met een actuele campagne waarin 'oorlogskinderen van toen' vertellen over de gevolgen van hun onverwerkte pijn. Het beeld toont echter een oorlogskind van nu. Doom & Dickson produceerde de campagne.
Elk jaar op 4 en 5 mei staat Nederland stil bij de Tweede Wereldoorlog. Deze verschrikkelijke oorlog is al bijna 70 jaar geleden afgelopen, maar nog steeds worstelen heel veel ouderen met onverwerkte ervaringen die ze als kind tijdens de oorlogsjaren 1940-1945 meemaakten.
War Child laat in haar speciale 4/5-mei-campagne Jan aan het woord, die in de commercial voor het eerst zijn verhaal doet. Hij weet als geen ander welke psychische gevolgen de verschrikkingen van een oorlog op je leven kunnen hebben.
Nog elke dag groeien er kinderen op in oorlogssituaties. Dankzij de psychosociale hulp van War Child kunnen zij hun ervaringen wél een plek geven en werken aan hun toekomst. Door War Child te steunen kan men ervoor zorgen dat het verhaal van Jan niet het verhaal van een ‘oorlogskind van nu’ wordt. Of zoals War Child dat noemt: 'Help ook mee de oorlog uit een kind te halen.'
Alle partijen hebben belangeloos aan de campagne meegewerkt, laat Doom & Dickson weten. 'Alle media is 100% gesponsord, dus alle donaties komen direct bij de projecten van War Child terecht.'
Credits
Adverteerder: War Child
Campagne 4-5 mei
Titel: 'Sakura'
Creatie (concept) Dennis Baars, Erik Falke
Creative directors Marcel Frensch, Rogier Mahieu
Creatie (uitwerking) Joost van Middelaar, Sander van de Vlasakker
RTV Producer Hanneke Kampschreur, Sarah Giliam
Account Frieda Ulsamer de Waard, Mariska van Huis, Sarah van der Steege
Strategie Joey Duis
Advertisers Supervisor
Productiemaatschappij: hazazaH
Regisseur Bram Schouw
Productie Judith Engels, Shaheen Butt
D.O.P. Jasper Wolf
Offline Kapsalon: Annelien van Wijnbergen
Online & Grading Crabsalad ; Laurens Orij, Kasper Ophof
Geluidsstudio Soundcircus: Feike de Wit
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- kind
- commercial
- War Child
- Doom & Dickson
- oorlog
- WarChild
- 4 mei
- campagne
- 5 mei
- Sakura
- oorlogskinderen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- Gardeners lanceert Impact hub voor merken
- Van ‘gewoon beginnen’ tot social-first agency
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke vraag voor naasten
- Opvallers over festivalmarketing ‘Merken zoeken meer diepgang...
Laatste Nieuws
- Esther van Vliet & Steffi Boom... 05-12-2025
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

