Webwinkel Fonq kiest voor tv-campagne
- Bureaus
- 19 mei 2014 @ 11:49
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsE-commerceWeb
- 19 mei 2014 @ 11:49
- Redactie Bureaus
Webshop FonQ.nl start vandaag een landelijke tv-campagne om haar naamsbekendheid te vergroten. De commercial, gemaakt door reclamebureau Leukwerkt, draait om de campagneslogan ‘Mooi gevonden op FonQ.nl.’
Het webwarenhuis, onderdeel van RFS Holding, boekte vorig jaar een omzetstijging van 37% en wil nu doorgroeien. De tv-campagne wordt ingezet om zowel nieuwe klanten kennis te laten maken met het merk FonQ als het bevorderen van merkvoorkeur bij bestaande klanten.
'Een tv-campagne is voor ons een logische vervolgstap', zegt Patrick Kerssemakers, ceo van FonQ. 'De tijd is rijp om ons merk verder uit te bouwen en bekend te maken onder een groot publiek. Televisie is – ook voor een online speler – het beste medium om dit doel te bereiken. Dit zal zowel voor ons als de producten en merken die wij vertegenwoordigen zijn vruchten afwerpen.'
In de commercials speelt de gedachte achter emotional commerce een centrale rol. De focus van het merk ligt op beleving. Inspirerende productselecties lopen daarom als een rode draad door de gehele campagne. Kerssemakers ligt verder toe: 'FonQ staat voor kleurrijke en bijzondere producten die het leven net een beetje leuker maken. Daarmee onderscheiden wij ons en aan Leukwerkt hebben wij de opdracht gegeven juist dat te vertalen naar een passende campagne.'
Samen met Leukwerkt, bedenkers van succesvolle tv-campagnes als ‘Happen naar Peijnenburg’, ‘Plus geeft meer’ en ‘Mmm… van Mora’ is een selectie gemaakt van ruim honderd producten die in de verschillende commercials aan bod komen. Dit zijn mooie en originele producten, die voor een consument niet altijd even makkelijk te vinden zijn. Dit sluit aan op de campagneslogan ‘Mooi gevonden op FonQ.nl’, die in alle commercials centraal staat.
'Door in de commercials gebruik te maken van verschillende type stemmen, zoals een Amsterdams en Frans accent, is een onderscheidende campagne tot stand gekomen die de focus legt op het woord ‘mooi’ in combinatie met FonQ', aldus Bart Kuiper, CEO van Leukwerkt.
De commercial is - in verschillende lengtes - vanaf 19 mei te zien op de zenders van RTL, SBS en BrandDeli.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
Laatste Nieuws
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

