Webwinkel Fonq kiest voor tv-campagne

Webwinkel Fonq kiest voor tv-campagne
  • Bureaus
  • 19 mei 2014 @ 11:49
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsE-commerceWeb

Webshop FonQ.nl start vandaag een landelijke tv-campagne om haar naamsbekendheid te vergroten. De commercial, gemaakt door reclamebureau Leukwerkt, draait om de campagneslogan ‘Mooi gevonden op FonQ.nl.’

Het webwarenhuis, onderdeel van RFS Holding, boekte vorig jaar een omzetstijging van 37% en wil nu doorgroeien. De tv-campagne wordt ingezet om zowel nieuwe klanten kennis te laten maken met het merk FonQ als het bevorderen van merkvoorkeur bij bestaande klanten.

'Een tv-campagne is voor ons een logische vervolgstap', zegt Patrick Kerssemakers, ceo van FonQ. 'De tijd is rijp om ons merk verder uit te bouwen en bekend te maken onder een groot publiek. Televisie is – ook voor een online speler – het beste medium om dit doel te bereiken. Dit zal zowel voor ons als de producten en merken die wij vertegenwoordigen zijn vruchten afwerpen.'

In de commercials speelt de gedachte achter emotional commerce een centrale rol. De focus van het merk ligt op beleving. Inspirerende productselecties lopen daarom als een rode draad door de gehele campagne. Kerssemakers ligt verder toe: 'FonQ staat voor kleurrijke en bijzondere producten die het leven net een beetje leuker maken. Daarmee onderscheiden wij ons en aan Leukwerkt hebben wij de opdracht gegeven juist dat te vertalen naar een passende campagne.'

Samen met Leukwerkt, bedenkers van succesvolle tv-campagnes als ‘Happen naar Peijnenburg’, ‘Plus geeft meer’ en ‘Mmm… van Mora’ is een selectie gemaakt van ruim honderd producten die in de verschillende commercials aan bod komen. Dit zijn mooie en originele producten, die voor een consument niet altijd even makkelijk te vinden zijn. Dit sluit aan op de campagneslogan ‘Mooi gevonden op FonQ.nl’, die in alle commercials centraal staat.

'Door in de commercials gebruik te maken van verschillende type stemmen, zoals een Amsterdams en Frans accent, is een onderscheidende campagne tot stand gekomen die de focus legt op het woord ‘mooi’ in combinatie met FonQ', aldus Bart Kuiper, CEO van Leukwerkt.

De commercial is - in verschillende lengtes - vanaf 19 mei te zien op de zenders van RTL, SBS en BrandDeli.  



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken