Webwinkel Fonq kiest voor tv-campagne
- Bureaus
- 19 mei 2014 @ 11:49
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsE-commerceWeb
- 19 mei 2014 @ 11:49
- Redactie Bureaus
Webshop FonQ.nl start vandaag een landelijke tv-campagne om haar naamsbekendheid te vergroten. De commercial, gemaakt door reclamebureau Leukwerkt, draait om de campagneslogan ‘Mooi gevonden op FonQ.nl.’
Het webwarenhuis, onderdeel van RFS Holding, boekte vorig jaar een omzetstijging van 37% en wil nu doorgroeien. De tv-campagne wordt ingezet om zowel nieuwe klanten kennis te laten maken met het merk FonQ als het bevorderen van merkvoorkeur bij bestaande klanten.
'Een tv-campagne is voor ons een logische vervolgstap', zegt Patrick Kerssemakers, ceo van FonQ. 'De tijd is rijp om ons merk verder uit te bouwen en bekend te maken onder een groot publiek. Televisie is – ook voor een online speler – het beste medium om dit doel te bereiken. Dit zal zowel voor ons als de producten en merken die wij vertegenwoordigen zijn vruchten afwerpen.'
In de commercials speelt de gedachte achter emotional commerce een centrale rol. De focus van het merk ligt op beleving. Inspirerende productselecties lopen daarom als een rode draad door de gehele campagne. Kerssemakers ligt verder toe: 'FonQ staat voor kleurrijke en bijzondere producten die het leven net een beetje leuker maken. Daarmee onderscheiden wij ons en aan Leukwerkt hebben wij de opdracht gegeven juist dat te vertalen naar een passende campagne.'
Samen met Leukwerkt, bedenkers van succesvolle tv-campagnes als ‘Happen naar Peijnenburg’, ‘Plus geeft meer’ en ‘Mmm… van Mora’ is een selectie gemaakt van ruim honderd producten die in de verschillende commercials aan bod komen. Dit zijn mooie en originele producten, die voor een consument niet altijd even makkelijk te vinden zijn. Dit sluit aan op de campagneslogan ‘Mooi gevonden op FonQ.nl’, die in alle commercials centraal staat.
'Door in de commercials gebruik te maken van verschillende type stemmen, zoals een Amsterdams en Frans accent, is een onderscheidende campagne tot stand gekomen die de focus legt op het woord ‘mooi’ in combinatie met FonQ', aldus Bart Kuiper, CEO van Leukwerkt.
De commercial is - in verschillende lengtes - vanaf 19 mei te zien op de zenders van RTL, SBS en BrandDeli.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers