T-Mobile en RedUrban blij met #roze GayPride-actie
- Bureaus
- 5 aug 2014 @ 12:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenMediaCampagnesSocial media
- 5 aug 2014 @ 12:36
- Redactie Bureaus
GayPride kleurde ook dit jaar weer roze, maar T-Mobile deed daar nog een schepje bovenop door afgelopen zaterdag 10.000 roze camera-filters uit te delen in Amsterdam. De telecom-provider en de betrokken bureaus RedUrban en Etcetera kijken tevreden terug op de actie 'Deel #Roze' die ook veel aandacht genereerde op social media.
Op 2 augustus, de dag van de Canal Parade, zorgden 10.000 roze camera-filters ervoor dat Amsterdam 'van boven tot onder roze kleurde', aldus T-Mobile. De campagne is ontwikkeld door Etcetera en haar digitale dochterbedrijf Red Urban.
Tijdens de Canal Parade werden roze filters langs de grachten en in de stad uitgedeeld aan toeschouwers en feestgangers. De filters konden over de lens van de camera’s worden geplaatst, waardoor foto’s en filmpjes een roze tint kregen. Selfies, feestfoto’s en video’s van de botenparade kleurden al snel roze. Ook zonder een bemachtigde roze filter konden foto’s roze worden gemaakt, want op DeelRoze.nl kregen foto’s een digitaal roze tintje.
Op DeelRoze.nl staan tevens de foto’s die op social media gedeeld zijn met #roze. Deze vormen volgens de initiatiefnemers 'een online eerbetoon aan iedereen die gelooft in de vrijheid om liefde te delen met wie hij of zij dat wil'. 'Vaak genoeg is de vrijheid die we denken te hebben nog niet vanzelfsprekend. Niet wereldwijd, maar soms ook nog niet in Nederland.' Met #roze lieten we op deze dag zien waar we in Nederland met z'n allen voor staan.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- LHBT
- event
- Gay Pride
- Canal Parade
- T-Mobile
- gay
- social media
- actie
- Etcetera
- #roze
- campagne
- deel roze
- filters
- homo
- Red Urban
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024