Menzis lanceert met DDB & Tribal nieuwe merkcampagne 'Mens, wat ben je mooi'

  • Bureaus
  • 9 sep 2014 @ 17:34
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsZorgverzekeringMerken

Vandaag lanceert Menzis haar nieuwe campagne ‘Mens, wat ben je mooi’. De leefkracht die de mens heeft is de grote inspiratiebron voor de campagne van Menzis geweest. In de tv-commercial, geproduceerd door DDB & Tribal Amsterdam, zet de zorgverzekeraar de mens en haar leefkracht centraal.

De campagne is een ode aan de schoonheid van de mens in al zijn aspecten. Er zijn twee films gemaakt met de onderwerpen liefde en doorgaan, waarin Menzis laat zien (en op een poëtische manier benoemt) wat de de mens zo mooi maakt.

Voor de films zijn amper acteurs ingezet. Zo is er een dochter te zien die haar moeder voor het eerst sinds lange tijd weer ziet lopen. En een gehandicapte jongen (zie de foto bij dit artikel) die poseert met één van de vele trofeeën die hij heeft gewonnen.

Deze achtergrondverhalen illustreren hoeveel leefkracht en schoonheid de mens heeft en hoe Menzis hier aan kan bijdragen en dit kan versterken. Voor Menzis staat leefkracht voor een totaalopvatting over positieve gezondheid, mentale fitheid en mensen die zowel geestelijk als fysiek de maximale kwaliteit van leven weten te bereiken ook als dat met een beperking is, of in tijden van ziekte.

Doordat de focus van de campagne op de emotionele aspecten van zorgverzekeringen ligt, differentieert Menzis zich van de bijna agressieve campagnevoering van andere zorgverzekeraars. Daarnaast vindt deze traditioneel gezien tijdens de laatste maanden van het jaar plaats.

'Met de nieuwe aanpak gaat Menzis terug naar haar originele merkwaarden', aldus Menzis. 'Met deze campagne willen we naar voren brengen waar de focus ligt, namelijk dat we niet alleen voor mensen zorgen wanneer ze ziek zijn, maar ook wanneer ze herstellende en gezond zijn. Menzis is een coöperatie zonder winstoogmerk en aandeelhouders, het leveren van goede zorg voor mensen staat hierdoor centraal. Solidariteit is voor Menzis de kern van verzekeren en daarom is iedereen welkom, ziek of gezond, jong en oud. Er is geen medische selectie. Menzis bewondert de leefkracht in mensen en zet zich hier graag voor in, deze campagne draagt dit uit.'

Manfred Bik, strategy director van DDB & Tribal Amsterdam: 'Het afsluiten van een zorgverzekering lijkt een rationeel proces, maar is veel meer emotioneel gedreven. Door dit te erkennen is er een campagne gecreëerd die Menzis wezenlijk onderscheidt en tegen het traditionele geluid ingaat.'

Credits
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam
Creatie : DDB & Tribal Amsterdam
Productiemaatschappij: HazazaH
Regisseur: Bram Schouw
D.O.P.: Gregg Telussa
Producer: Shaheen Hameedah Butt
Editor: Annelien van Wijnbergen
Grading: Crabsalad
Online: Crabsalad
Soundstudio: Soundcircus Kees Kroot 













Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken