Achtung, Dawn, Natwerk en SUE starten samen reclame-traineeship Uncommon
- Bureaus
- 22 okt 2014 @ 12:25
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - KennissessieCreatieStrategieReclameMakers
- 22 okt 2014 @ 12:25
- Jeroen Mirck
Achtung, Dawn, Natwerk en SUE gaan samen reclametalent opleiden. De vier onafhankelijke bureaus starten vanaf 5 januari 2015 Uncommon, het eerste echte ‘reclame-traineeship’ van Nederland. Het programma, dat ieder jaar in januari start, biedt vier tot acht jonge nieuwsgierige creatieven de mogelijkheid om te werken en leren bij de vier verschillende bureaus.
Naast een individuele periode van drie maanden bij elk bureau, die afgesloten wordt met een gezamenlijke opdracht, worden de kandidaten het hele jaar in teamverband door een professionele coach begeleid. Met dit programma willen de bureaus de krachten bundelen om samen de hybride creatieven van de toekomst te vormen.
'Problemen van klanten zijn niet meer met creatieve communicatie alleen op te lossen', aldus het bureaukwartet. 'De creatie die van bureaus verwacht wordt, heeft veel meer componenten gekregen. Klanten verwachten slimme oplossingen. Steeds vaker is het beste idee een combinatie van impactvolle communicatie, digitale marketing, servicedesign en productontwikkeling. Om aan die vraag te voldoen heb je digital natives nodig die merken begrijpen, verhalenvertellers die innovatie omarmen, strategen die creatief zijn, en creatieven die met een start-up mentaliteit naar problemen kijken.'
Achtung, Dawn, Natwerk en SUE willen met Uncommon de beste jonge talenten in de markt binnenhalen en hen een omgeving aanbieden waarin ze kunnen leren en hun vaardigheden uitbreiden. Met afwisselende werkomgevingen en on-the-job training, bevat het traineeship een programma dat zich richt op maximale persoonlijke ontwikkeling in korte tijd.
De opzet van Uncommon is 'intens', aldus de initiatiefnemers. Het staat open voor nationaal en internationaal talent (maximaal 27 jaar oud) met maximaal twee jaar werkervaring. Van geïnteresseerde kandidaten wordt verwacht dat ze zichzelf in het programma pitchen. Elk bureau selecteert zelf de kandidaten die, na afronding van de opleiding, bij een van de bureaus aan de slag gaan.
Meer over Uncommon: www.nommoc.nu
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- opleiden
- trainees
- talent
- Achtung
- traineeship
- SUE
- reclame
- creatief
- digital natives
- training
- storytelling
- strateeg
- creatieven
- reclamebureau
- Natwerk
- Dawn
- opleiding
- Uncommon
- bureau
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
Laatste Nieuws
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
- Eurostar en Noma Bar verleiden... 30-04-2025
- De Hypotheker omarmt... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management