Renault speelt in op wintersport-buzz
- Bureaus
- 19 jan 2015 @ 10:49
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesInteractieVirale marketingMerken
- 19 jan 2015 @ 10:49
- Redactie Bureaus
Renault heeft haar nieuwe campagne ‘Raad de Sneeuwhoogte’ gelanceerd. Op het online platform worden wintersportliefhebbers uitgedaagd de sneeuwhoogte te raden op 20 februari in Tignes, op basis van de actuele weersinformatie en een livestream van het skigebied. Hoofdprijs: een wintersportvakantie mét de Renault Captur Helly Hansen.
Het wintersportseizoen is weer in volle gang. Volgens de ANWB gaan er dit seizoen ongeveer 930.000 Nederlanders op wintersport. De sneeuwcondities zijn van essentieel belang voor een geslaagde vakantie op de skies en dagelijks bezoeken dan ook meer dan 100.000 unieke bezoekers de websites Sneeuwhoogte.nl en Wintersportweerman.nl.
Met de campagne ‘Raad de Sneeuwhoogte’ speelt Renault in op de online buzz rondom het wintersportweer. De campagne om zichtbaarheid te creëren voor de Renault Captur Helly Hansen, de auto waarmee geen wintersportgebied onbereikbaar is, daagt heel Nederland en België uit te raden hoeveel sneeuw er op 20 februari 2015 om 15.00 uur ligt in het populaire Franse skidorp Tignes. De campagne is een samenwerking met het Noorse kledingmerk Helly Hansen en wordt ondersteund door radio, online en offline communicatie.
Iedereen kan op Raaddesneeuwhoogte.nl een voorspelling doen van de sneeuwhoogte. Op het platform staat het actuele weerbericht en een livestream van Tignes, waarop de voorspelling gebaseerd kan worden. De deelnemer die als eerste de voorspelling doet die het dichtst bij de daadwerkelijke sneeuwhoogte zit, wint een wintersportweekend voor vier personen naar Tignes met de Renault Captur Helly Hansen.
Credits:
Opdrachtgever: Renault Nederland (Jos van den Bergh en Inge Reichman) - Renault BeLux (Xavier Laporta en Myriam Baya)
Bureau: Dorst & Lesser
Creatie & copy: Dorst & Lesser
Development: Wirelab
Productiemaatschappij: Shoot the Rabbit
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- campagne
- sneeuw
- Renault
- skivakantie
- Dorst & Lesser
- winter
- wintersport
- raad de sneeuwhoogte
- Helly Hansen
- sneeuwhoogte
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers