Moyee en 180 Amsterdam mixen koffie en cannabis
- Bureaus
- 24 mrt 2015 @ 11:52
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenCreatieCampagnesStorytellingContent
- 24 mrt 2015 @ 11:52
- Redactie Bureaus
Het Amsterdamse koffiemerk Moyee heeft een eigenzinnige campagne gelanceerd: 'Under the Influence.' Samen met reclamebureau 180 Amsterdam nodigde Moyee cannabis-rokers uit voor een smaaktest en registreerde hun opmerkelijke reacties.
Moyee, opgericht in 2013, heeft al eerder aandacht gevraagd voor de eigen 'FairChain-filosofie'. Ditmaal gebeurt dat in een mini-documentaire van twee minuten, met opmerkelijke hoofdpersonen. Zo zegt een gedistingeerde oude dame dat ze koffiedrinken vergelijkt met seks. Een hipster omschrijft Moyee-koffie als 'rond, niet vierkant'.
De strategie achter de campagne was het creëren van iets unieks Nederlands en provocatiefs, dat de smaak en ideologie van Moyee uitdraagt, zonder de clichés van smaaktesten. Vanwege de vele coffeshops in Amsterdam (meer dan 150) besloten merk en bureau om de bijzondere effecten van cannabis te gebruiken als manier om de geweldige smaak van koffie uit te dragen. Maar ook: 'A good way to put Amsterdam on the map for its coffee – not just its cannabis.'
Guido van Staveren van Dijk, oprichter van Moyee: 'Onze campagnes behandelen altijd een relevant onderwerp. Cannabis mag dan getolereerd worden in Nederland, maar het blijft ook hier een gevoelig thema. Je kunt zelfs stellen dat Colorado and Oregon "have out-liberalised Holland" door cannabis te legaliseren. ‘Under the Influence’ is onze speelse manier om het publieke debat aan te zwengelen.'
Al Moseley, president and Chief Creative Officer van 180 Amsterdam: 'Studies tonen aan dat je smaak en geur worden verbeterd onder de invloed van cannabis. Wij hebben die theorie in de praktijk gebracht, met opmerkelijke resultaten. It’s a more radical take on the taste test for a brand that isn't scared to create debate.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- interviews
- Amsterdam
- Under The Influence
- Al Moseley
- Guido van Staveren van Dijk
- Moyee
- merk
- koffie
- video
- 180 Amsterdam
- campagne
- video
- cannabis
- coffeeshop
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management