Gaap, #1april leidt weer tot veel commerciële inhakers
- Bureaus
- 1 apr 2015 @ 17:14
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CreatieActivatieCampagnesSocial media
- 1 apr 2015 @ 17:14
- Jeroen Mirck
Origineel en grappig zijn is niet iedereen gegeven, maar dat belet adverteerders niet om ook dit jaar weer massaal in te haken op April Fool's Day. MarketingTribune is er een beetje klaar mee, maar voor de liefhebbers zetten we de commerciële gein en ongein even op een rij.
Eerlijk is eerlijk: de grap van Albelli zal allicht nog best wat mensen op het verkeerde been hebben gezet: laat je paasei bedrukken met een foto. Klik op de link en... 1 april! Inclusief een call-to-action. Bedacht door Brandfighters.
Totaal onleuk is de als persbericht (gaap!) ingestuurde foto van webwinkel Fonq met een inbreker, te weten het dikke mannetje van Bol.com. Op zichzelf is het natuurlijk wel weer leuk dat Bol er prompt op reageerde, maar ook die reactie (op Twitter) was geen dijenkletser. Hieronder nog wat meer getwitterde aprilgrappen van adverteerders.
Niks aan de hand mensen. We zien net dat @fonq gisteren om 23.00 uur het laatste exemplaar heeft besteld! pic.twitter.com/GZvRs10QTo
— bol.com (@bol_com) April 1, 2015
Maak kennis met 'PlayStation Flow' - De nieuwste innovatieve uitbreiding van de wereld van PlayStation 4! http://t.co/we5PIOFaik
— PlayStation NL (@PlayStationNL) April 1, 2015
Tompouce DIY-kit 2.0. Gewoon bij HEMA. pic.twitter.com/Ec5rFtakbg
— HEMA (@HEMA) April 1, 2015
Watch your back! The newest trend on the beach! Available soon. Are you in? pic.twitter.com/Ik6kH6yGVV
— Hunkemöller (@Hunkemoller) March 31, 2015
Tip van de dag: Zorg voor een frisse start! #1april #FoolsDay pic.twitter.com/t0fUZMwMNU
— Alpro Nederland (@Alpro_NL) April 1, 2015
Geloof niet alles wat je hoort of ziet vandaag! #1april #aprilfoolsday pic.twitter.com/jVGDUJEDJX
— Acer (@Acer_Nederland) April 1, 2015
1 APRIL! pic.twitter.com/pLHWQ1Tn0q
— Wereld Natuur Fonds (@wnfnederland) April 1, 2015
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Albelli
- humor
- Bol.com
- 1 april
- April Fool's Day
- inhakers
- #1april
- PlayStation
- Fonq
- campagnes
- social media
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes