Gaap, #1april leidt weer tot veel commerciële inhakers
- Bureaus
- 1 apr 2015 @ 17:14
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CreatieActivatieCampagnesSocial media
- 1 apr 2015 @ 17:14
- Jeroen Mirck
Origineel en grappig zijn is niet iedereen gegeven, maar dat belet adverteerders niet om ook dit jaar weer massaal in te haken op April Fool's Day. MarketingTribune is er een beetje klaar mee, maar voor de liefhebbers zetten we de commerciële gein en ongein even op een rij.
Eerlijk is eerlijk: de grap van Albelli zal allicht nog best wat mensen op het verkeerde been hebben gezet: laat je paasei bedrukken met een foto. Klik op de link en... 1 april! Inclusief een call-to-action. Bedacht door Brandfighters.
Totaal onleuk is de als persbericht (gaap!) ingestuurde foto van webwinkel Fonq met een inbreker, te weten het dikke mannetje van Bol.com. Op zichzelf is het natuurlijk wel weer leuk dat Bol er prompt op reageerde, maar ook die reactie (op Twitter) was geen dijenkletser. Hieronder nog wat meer getwitterde aprilgrappen van adverteerders.
Niks aan de hand mensen. We zien net dat @fonq gisteren om 23.00 uur het laatste exemplaar heeft besteld! pic.twitter.com/GZvRs10QTo
— bol.com (@bol_com) April 1, 2015
Maak kennis met 'PlayStation Flow' - De nieuwste innovatieve uitbreiding van de wereld van PlayStation 4! http://t.co/we5PIOFaik
— PlayStation NL (@PlayStationNL) April 1, 2015
Tompouce DIY-kit 2.0. Gewoon bij HEMA. pic.twitter.com/Ec5rFtakbg
— HEMA (@HEMA) April 1, 2015
Watch your back! The newest trend on the beach! Available soon. Are you in? pic.twitter.com/Ik6kH6yGVV
— Hunkemöller (@Hunkemoller) March 31, 2015
Tip van de dag: Zorg voor een frisse start! #1april #FoolsDay pic.twitter.com/t0fUZMwMNU
— Alpro Nederland (@Alpro_NL) April 1, 2015
Geloof niet alles wat je hoort of ziet vandaag! #1april #aprilfoolsday pic.twitter.com/jVGDUJEDJX
— Acer (@Acer_Nederland) April 1, 2015
1 APRIL! pic.twitter.com/pLHWQ1Tn0q
— Wereld Natuur Fonds (@wnfnederland) April 1, 2015
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Bol.com
- social media
- inhakers
- April Fool's Day
- Albelli
- PlayStation
- Fonq
- campagnes
- #1april
- humor
- 1 april
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers