TBWA maakt campagne 'Free a Girl' tegen kinderprostitutie
- Bureaus
- 28 mei 2015 @ 12:19
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijCampagnesMediastrategieReclame
- 28 mei 2015 @ 12:19
- Redactie Bureaus
Dertig Nederlandse goede doelen slaan vandaag voor het eerst de handen ineen om massaal aandacht te vragen voor één doel: stichting Free a Girl. Met de door TBWA\Neboko gemaakte campagne ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’ roept de stichting andere goede doelen op om eenmalig hun communicatiemiddelen en ambassadeurs in te zetten voor Free a Girl. Het resultaat? Bij alle deelnemende goede doelen staat hun middelenmix op donderdag 28 mei in het teken van Free a Girl en hun strijd tegen kinderprostitutie in Azië.
Free a Girl is een relatief klein goed doel dat strijdt tegen een groot probleem, namelijk kinderprostitutie. Zij zet zich dagelijks in om jonge meisjes uit de prostitutie te bevrijden, op te vangen en mensenhandelaren veroordeeld te krijgen. Alleen al in India worden duizenden jonge meisjes verkocht aan bordelen en gedwongen zich te prostitueren. Free a Girl ziet dit enorme onrecht als een noodramp en is van mening dat daar nu iets aan moet gebeuren.
Free a Girl is met ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’ gestart, omdat de stichting de middelen mist om op nog grotere schaal bevrijdingsacties uit te voeren. En wie weet als geen ander hoe het is om donaties nodig te hebben? Andere goede doelen natuurlijk. Speciaal voor ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’ zetten maar liefst 30 NGO's hun ambassadeurs en communicatiemiddelen in. Zo doneert Dance4life een oproep op hun website en spreekt ambassadeur Jennifer Hoffman van Female Cancer Foundation speciaal voor de campagne een radiocommercial in. Met de campagne vraagt Free a Girl heel Nederland om FREE te sms’en naar 4333 (€3 per bericht) om hiermee nog meer jonge meisjes te kunnen bevrijden uit de kinderprostitutie. Voor ongeveer 50 euro kan Free a Girl een meisje uit een bordeel in Azië bevrijden.
Evelien Hölsken, directeur en mede-oprichter Free a Girl: 'De eerste die zich aansloot was Plan Nederland, een organisatie die zich wereldwijd inzet voor meisjes op allerlei gebieden. Maar ook doelen met een heel ander focusgebied durven mee te doen, zoals stichting AAP, Dance4life en de Leprastichting. Ik ben hen dankbaar voor deze enorme inzet en hoop hiermee heel Nederland bewust te maken van de rauwe, criminele werkelijkheid rondom kinderprostitutie en de uitbuiting van jonge meisjes. Met deze donaties kan Free a Girl nog meer meisjes uit bordelen in landen zoals India bevrijden en terugbrengen naar hun wanhopige moeders.'
‘Goede Doelen voor één Goed Doel’ wordt mede mogelijk gemaakt door Centrum Kinderhandel Mensenhandel (CKM), CoMensha, CosmoQueen, Cruyff Foundation, dance4life, Dream4Kids, Fairfood International, Female Cancer Foundation, Fier, Fonds Slachtofferhulp, Free Press Unlimited, Het Nederlandse Rode Kruis, Het Vergeten Kind, Humanitas, KidsRights, KNRM, Leprastichting, Liliane Fonds, Longfonds, Plan Nederland, Rafa Nadal Foundation, Room to Read, Sintvoorieder1, SOS Kinderdorpen, Stichting AAP, The Hunger Project Nederland, UNICEF Nederland, Villa Pardoes, Stichting Kenya Child Care en Voedselbanken Nederland.
De campagne is kosteloos uitgevoerd en bedacht door reclamebureau TBWA\Neboko (met zusterbedrijf Neboko Live) en wordt ondersteund door PR-bureau Ketchum en mediabureau OMD.
Free a Girl is een noodhulporganisatie en zet zich in om jonge meisjes uit gedwongen prostitutie te bevrijden en mensenhandelaren veroordeeld te krijgen. De afgelopen zes jaar zijn meer dan 3.300 meisjes uit bordelen in Azië bevrijd. De stichting investeert daarnaast in opvang, medische zorg, traumaverwerking, onderwijs en re-integratie van de slachtoffers.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- prostitutie
- TBWA\Neboko
- goed doel
- bureaus
- campagne
- goeden doelen
- kinderprostitutie
- samenwerking
- Neboko Live
- OMD
- reclame
- Plan Nederland
- Ketchum
- TBWA
- marketingmix
- Free a Girl
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hotel AZC als toonbeeld van echte opvang
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Dentsu Creative geeft Alexa Nederlandse nuance en humor
- Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
- Likeability-onderzoek Dentsu naar retail-kerstcommercials
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat ie zo mooi is
Laatste Nieuws
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024
- John Meulemans partner bij Hibou... 19-12-2024
- Abovo Maxlead neemt DASE Analytics... 19-12-2024
- Retailmediarevolutie: De hype voorbij19-12-2024
- Stunt: tien jaar gratis wonen in... 18-12-2024
- LinkedIn als groeiplatform voor... 18-12-2024