Lions Health 2015: allereerste Grand Prix voor Mexico, zilver voor Menzis en DDB & Tribal
- Bureaus
- 22 jun 2015 @ 11:56
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CannesZorgverzekeringCreatieCampagnesAward
- 22 jun 2015 @ 11:56
- Jeroen Mirck
De kop is eraf bij de Cannes Lions! Vrijdag zijn voor de tweede maal in de historie van het reclamefestival de Lions Health Awards uitgereikt. Twee primeurs: DigitasLBI New York won de allereerste Grand Prix voor farma-reclame, terwijl Leo Burnett tekende voor de allereerste Grand Prix voor een Mexicaans bureau. Ook Nederland pakte een prijs: er was een zilveren Leeuw weggelegd voor de Menzis-campagne 'Mens, wat ben je mooi', geproduceerd door DDB & Tribal Amsterdam.
In totaal werden 86 prijzen uitgereikt op het speciale Lions Health-festival. van de 432 inzendingen in de categorie Pharma wonnen er vijfentwintig. DigitasLBI New York won de Grand Prix met de campagne 'Take it from a fish' voor Astra Zeneca. De jury sprak over een categorie die volwassen is geworden.
In de categorie Health & Wellness werden 61 winnaars gekozen uit ruim veertienhonderd inzendingen. Leo Burnett won de Grand Prix met de campagne 'Intimate Words' voor Proctor & Gamble-merk Always. Volgens de jury geeft deze campagne zwijgende vrouwen een stem die zo broodnodig is voor hun gezondheid.
De Lions Health Grand Prix for Good werd toegekend aan FCB Inferno London’s campagne 'This Girl Can' voor Sport England. Daarnaast was er een speciale Young Lions Health Award, een partnership met Unicef en Unilever, die werd toegekend aan een team van Mr. President (Ryan Price en Cece Chu) voor hun advertentie ‘The Essentials’.
'Zorgmarketing is innovatief'
Healthcare Agency of the Year werd Langland, Windsor, vlak voor CDM London en Medulla uit Mumbai. Ook werd er voor het eerst een Healthcare Network of the Year gekozen: CDM Group, dat McCann Health en Publicis Healthcare Communications Group aftroefde.
In reactie op alle winnaars zei festivaldirecteur Louise Benson van Lions Health: 'Tonight has shown that the healthcare communications industry is innovating, breaking boundaries and making their mark in creative excellence. We thank the jury for judging with integrity and passion and are pleased that in its second year, Lions Health is providing the arena to recognise the industry’s achievements.'
DDB & Tribal gaven met de winnende Menzis-campagne een Nederlands tintje aan de eerste award-avond. In eigen land kreeg 'Mens, wat ben je mooi' veel kritiek. In reactie daarop schreef strategy director Manfred Bik van DDB & Tribal Amsterdam deze column voor MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- gezondheid
- campagne
- winnaar
- Leeuw
- zilver
- Lions Health
- reclame
- DDB & Tribal
- zorg
- award
- Leo Burnett
- DigitasLBI
- health
- Cannes
- marketing
- reclamefestival
- Menzis
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024