Lions Health 2015: allereerste Grand Prix voor Mexico, zilver voor Menzis en DDB & Tribal
- Bureaus
- 22 jun 2015 @ 11:56
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CannesZorgverzekeringCreatieCampagnesAward
- 22 jun 2015 @ 11:56
- Jeroen Mirck
De kop is eraf bij de Cannes Lions! Vrijdag zijn voor de tweede maal in de historie van het reclamefestival de Lions Health Awards uitgereikt. Twee primeurs: DigitasLBI New York won de allereerste Grand Prix voor farma-reclame, terwijl Leo Burnett tekende voor de allereerste Grand Prix voor een Mexicaans bureau. Ook Nederland pakte een prijs: er was een zilveren Leeuw weggelegd voor de Menzis-campagne 'Mens, wat ben je mooi', geproduceerd door DDB & Tribal Amsterdam.
In totaal werden 86 prijzen uitgereikt op het speciale Lions Health-festival. van de 432 inzendingen in de categorie Pharma wonnen er vijfentwintig. DigitasLBI New York won de Grand Prix met de campagne 'Take it from a fish' voor Astra Zeneca. De jury sprak over een categorie die volwassen is geworden.
In de categorie Health & Wellness werden 61 winnaars gekozen uit ruim veertienhonderd inzendingen. Leo Burnett won de Grand Prix met de campagne 'Intimate Words' voor Proctor & Gamble-merk Always. Volgens de jury geeft deze campagne zwijgende vrouwen een stem die zo broodnodig is voor hun gezondheid.
De Lions Health Grand Prix for Good werd toegekend aan FCB Inferno London’s campagne 'This Girl Can' voor Sport England. Daarnaast was er een speciale Young Lions Health Award, een partnership met Unicef en Unilever, die werd toegekend aan een team van Mr. President (Ryan Price en Cece Chu) voor hun advertentie ‘The Essentials’.
'Zorgmarketing is innovatief'
Healthcare Agency of the Year werd Langland, Windsor, vlak voor CDM London en Medulla uit Mumbai. Ook werd er voor het eerst een Healthcare Network of the Year gekozen: CDM Group, dat McCann Health en Publicis Healthcare Communications Group aftroefde.
In reactie op alle winnaars zei festivaldirecteur Louise Benson van Lions Health: 'Tonight has shown that the healthcare communications industry is innovating, breaking boundaries and making their mark in creative excellence. We thank the jury for judging with integrity and passion and are pleased that in its second year, Lions Health is providing the arena to recognise the industry’s achievements.'
DDB & Tribal gaven met de winnende Menzis-campagne een Nederlands tintje aan de eerste award-avond. In eigen land kreeg 'Mens, wat ben je mooi' veel kritiek. In reactie daarop schreef strategy director Manfred Bik van DDB & Tribal Amsterdam deze column voor MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- award
- campagne
- Leeuw
- reclamefestival
- zilver
- Cannes
- DigitasLBI
- health
- winnaar
- DDB & Tribal
- gezondheid
- reclame
- zorg
- marketing
- Lions Health
- Menzis
- Leo Burnett
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing