Noise maakt overheidscampagne tegen discriminatie
- Bureaus
- 3 sep 2015 @ 09:41
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijPolitiekSocial mediaCampagnesCommercials
- 3 sep 2015 @ 09:41
- Redactie Media
De nieuwe landelijk campagne tegen discriminatie is woensdag gelanceerd door minister Plasterk van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het Amsterdamse reclamebureau Noise bedacht de campagne. Het thema maakt een duidelijk statement: 'Zet een streep door discriminatie.'
De eerste tv-commercial wijst op artikel 1 van de Grondwet. Daarin staat dat in Nederland discriminatie op welke grond dan ook niet is toegestaan. Vanaf 9 september volgt een tweede commercial waarin bekende Nederlanders een streep door het woord discriminatie zetten. Zij sporen de rest van Nederland aan om ook eenzelfde statement te maken, wat zij ook in de radiocampagne doen.
Aan de campagne van Noise wordt meegewerkt door BN'ers als Typhoon, Giel Beelen, Lucille Werner, Kees Tol, Sylvana Simons, Maaike Ouboter, Michael van Praag, Margriet van der Linden en Ahmed Aboutaleb. In banners en een social campagne (onder meer op Facebook en Twitter) kan iedereen letterlijk een streep zetten door discriminatie en dit delen.
Naast de brede campagne voor heel Nederland komen er deelcampagnes voor specifieke discriminatiegronden, zoals leeftijd, herkomst, geslacht, handicap/chronische ziekte, seksuele gerichtheid en godsdienst, en op verschillende plekken waar discriminatie plaatsvindt, zoals bijvoorbeeld de werkvloer, de openbare ruimte en school.
Onder dit thema zal de campagne de komende tijd uitgroeien tot een koepel waarin de ministeries van Binnenlandse Zaken, Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Veiligheid en Justitie, Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en Volksgezondheid, Welzijn en Sport samenwerken. Voor bedrijven, organisaties en gemeenten is er een toolkit. Daarmee kunnen zij het thema van de campagne adopteren en dit duidelijk maken aan hun eigen achterban en daarbuiten.
Credits
Opdrachtgever: Rijksoverheid
Strategie, creatie & realisatie: Noise
Productiemaatschappij: Wenneker
Regie: Krijn van Noordwijk
Sound: Earforce
Onine productie: NoProtocol
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- handicap
- Noise
- discriminatie
- zet een streep door discriminatie
- racisme
- seksuele geaardheid
- Lucille Werner
- chronische ziekte
- Rijksoverheid
- Giel Beelen
- Typhoon
- godsdienst
- BN'ers
- Kees Tol
- geslacht
- Artikel 1
- herkomst
- leeftijd
- Grondwet
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers