Darre van Dijk chief creative officer bij TBWA\Neboko
- Bureaus
- 28 okt 2015 @ 11:46
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CreatiePersonaliaStrategieReclame
- 28 okt 2015 @ 11:46
- Jeroen Mirck
Darre van Dijk vertrekt bij Ogilvy & Mather Amsterdam. Hij wordt vanaf begin 2016 de nieuwe Chief Creative Officer van de TBWA\Neboko Groep en gaat vanuit die functie creatief leiding geven aan TBWA\Neboko, Neboko Live en Vidiboko. 'Ogilvy is als een familie voor me geweest. Het TBWA-netwerk past bij mijn internationale ambities.'
Van Dijk was bij Ogilvy & Mather Amsterdam verantwoordelijk voor de creatieve opmars die het bedrijf doormaakte. Onder zijn leiding verdiende het bureau vele (internationale) bekroningen, waaronder Leeuwen, Effies, Lampen en een Grand Prix in Cannes.
Darre van Dijk over zijn overstap: 'Ik krijg de kans mee te bouwen aan het grootste en meest brede bureau van Nederland. Nieuwe initiatieven als Disruption Live en Vidiboko spreken me enorm aan. Daarnaast sluiten de ambities van het TBWA-netwerk aan bij mijn internationale ambities.'
TBWA: 'Darre van Dijk voelt tijdgeest goed aan'
Simon Neefjes, CEO van TBWA Nederland: 'We zijn heel blij met de komst van Darre. Het is een investering in meer creativiteit. Hij is een creatief leider die de tijdgeest goed aanvoelt, waar oorspronkelijke ideeën en toepassingen van storytelling belangrijke ingrediënten zijn. Hij vult onze behoefte aan een duidelijke voorman in. We kijken ernaar uit om met hem te gaan werken.'
Van Dijk treedt tevens toe tot TBWA’s internationale Creative Gang, de creatieve topmensen van het netwerk onder leiding van de Zuid-Afrikaan John Hunt.
'Soms moet je hele moeilijke beslissingen nemen om verder te komen', laat Van Dijk weten. 'Ogilvy is als een familie voor mij geweest en ik zal daardoor ook voor altijd een warm gevoel houden voor het bureau. Met pijn in het hart neem ik afscheid van Edgar (Molenaars), het bureau en de klanten waar ik met veel plezier mee heb samengewerkt.'
Ogilvy & Mather: 'Vertrek is spijtig, maar creatieve kracht stáát'
Chief Executive Officer Edgar Molenaars van Ogilvy & Mather Amsterdam betreurt Van Dijks vertrek, maar is hem tegelijkertijd dankbaar voor de sterke creatieve ruggengraat die binnen het bureau is ontwikkeld. 'Darre’s vertrek is heel spijtig, maar onze creatieve kracht stáát', aldus Molenaars.
Darre van Dijk kwam in 2005 bij het toenmalige Ogilvy & Mather Advertising en vormde jarenlang met Piebe Piebenga een creatief team en de creatieve directie van het bureau. Tot 2012 wonnen zij als team voor Ogilvy diverse nationale en internationale prijzen met campagnes voor onder andere Allsecur, IBM, Orange Babies, MTV en XS4All.
In 2012 ontwikkelden zij de veelbekroonde Dela-campagne ‘Waarom wachten’. Molenaars: 'Darre is in staat geweest om zijn persoonlijkheid en zijn talent om merkverhalen integer en intens in ideeën te kunnen vertellen, over te dragen op de rest van de creatieve vloer.'
Molenaars stelt dat Van Dijk een sterke creatieve vloer achterlaat met 29 creatieven waaronder vier creative directors, die ieder hun specifieke talenten hebben. 'Ze werken op een unieke manier samen op de nationale en internationale klanten van het bureau. De nieuwe ECD die Ogilvy zoekt zal weer iets nieuws aan het bureau toevoegen en tegelijkertijd verder bouwen op het creatieve fundament dat Darre en ik het afgelopen jaar verder hebben versterkt.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- TBWA
- TBWA\Neboko
- Simon Neefjes
- reclamebureau
- O&M
- Neboko Live
- Vidiboko
- CCO
- chief creative officer
- Ogilvy
- overstap
- Ogilvy & Mather
- Darre van Dijk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers