Darre van Dijk chief creative officer bij TBWA\Neboko

  • Bureaus
  • 28 okt 2015 @ 11:46
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CreatiePersonaliaStrategieReclame

Darre van Dijk vertrekt bij Ogilvy & Mather Amsterdam. Hij wordt vanaf begin 2016 de nieuwe Chief Creative Officer van de TBWA\Neboko Groep en gaat vanuit die functie creatief leiding geven aan TBWA\Neboko, Neboko Live en Vidiboko. 'Ogilvy is als een familie voor me geweest. Het TBWA-netwerk past bij mijn internationale ambities.'

Van Dijk was bij Ogilvy & Mather Amsterdam verantwoordelijk voor de creatieve opmars die het bedrijf doormaakte. Onder zijn leiding verdiende het bureau vele (internationale) bekroningen, waaronder Leeuwen, Effies, Lampen en een Grand Prix in Cannes.

Darre van Dijk over zijn overstap: 'Ik krijg de kans mee te bouwen aan het grootste en meest brede bureau van Nederland. Nieuwe initiatieven als Disruption Live en Vidiboko spreken me enorm aan. Daarnaast sluiten de ambities van het TBWA-netwerk aan bij mijn internationale ambities.'

TBWA: 'Darre van Dijk voelt tijdgeest goed aan'

Simon Neefjes, CEO van TBWA Nederland: 'We zijn heel blij met de komst van Darre. Het is een investering in meer creativiteit. Hij is een creatief leider die de tijdgeest goed aanvoelt, waar oorspronkelijke ideeën en toepassingen van storytelling belangrijke ingrediënten zijn. Hij vult onze behoefte aan een duidelijke voorman in. We kijken ernaar uit om met hem te gaan werken.'

Van Dijk treedt tevens toe tot TBWA’s internationale Creative Gang, de creatieve topmensen van het netwerk onder leiding van de Zuid-Afrikaan John Hunt. 

'Soms moet je hele moeilijke beslissingen nemen om verder te komen', laat Van Dijk weten. 'Ogilvy is als een familie voor mij geweest en ik zal daardoor ook voor altijd een warm gevoel houden voor het bureau. Met pijn in het hart neem ik afscheid van Edgar (Molenaars), het bureau en de klanten waar ik met veel plezier mee heb samengewerkt.'

Ogilvy & Mather: 'Vertrek is spijtig, maar creatieve kracht stáát'

Chief Executive Officer Edgar Molenaars van Ogilvy & Mather Amsterdam betreurt Van Dijks vertrek, maar is hem tegelijkertijd dankbaar voor de sterke creatieve ruggengraat die binnen het bureau is ontwikkeld. 'Darre’s vertrek is heel spijtig, maar onze creatieve kracht stáát', aldus Molenaars.

Darre van Dijk kwam in 2005 bij het toenmalige Ogilvy & Mather Advertising en vormde jarenlang met Piebe Piebenga een creatief team en de creatieve directie van het bureau. Tot 2012 wonnen zij als team voor Ogilvy diverse nationale en internationale prijzen met campagnes voor onder andere Allsecur, IBM, Orange Babies, MTV en XS4All.

In 2012 ontwikkelden zij de veelbekroonde Dela-campagne ‘Waarom wachten’. Molenaars: 'Darre is in staat geweest om zijn persoonlijkheid en zijn talent om merkverhalen integer en intens in ideeën te kunnen vertellen, over te dragen op de rest van de creatieve vloer.'

Molenaars stelt dat Van Dijk een sterke creatieve vloer achterlaat met 29 creatieven waaronder vier creative directors, die ieder hun specifieke talenten hebben. 'Ze werken op een unieke manier samen op de nationale en internationale klanten van het bureau. De nieuwe ECD die Ogilvy zoekt zal weer iets nieuws aan het bureau toevoegen en tegelijkertijd verder bouwen op het creatieve fundament dat Darre en ik het afgelopen jaar verder hebben versterkt.' 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken