Yarden en Adelheid Roosen maken de dood bespreekbaar

  • Bureaus
  • 5 nov 2015 @ 16:51
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMaatschappijMarketing

Uitvaartorganisatie Yarden heeft een nieuwe reclamecampagne gelanceerd waarmee de dood bespreekbaar moet worden gemaakt. Doel is de het vaker laten vastleggen van uitvaartwensen. Het verhaal van theatermaker Adelheid Roosen staat centraal in de campagne. Zij heeft ervaren hoe belangrijk het is om te weten wat de wensen van een dierbare zijn om op een goede manier afscheid te kunnen nemen.

Ron Bavelaar, directievoorzitter van Yarden: ‘Voor de verwerking van het verlies is het voor nabestaanden belangrijk dat zij recht doen aan de uitvaartwensen van de overledene. Uit ervaring weten wij dat veel mensen het vastleggen van hun uitvaartwensen voor zich uit schuiven. Hierdoor worden nabestaanden te vaak geconfronteerd met de plotselinge dood van een dierbare. Het is dus belangrijk dat mensen nadenken over hun uitvaartwensen, hierover praten met hun dierbaren en dit vastleggen. Daar roepen wij in onze nieuwe campagne toe op.’

Persoonlijke ervaring van Adelheid Roosen

Het persoonlijke verhaal van theatermaker en actrice Adelheid Roosen staat centraal in de campagne. Roosen heeft bij het overlijden van haar moeder ervaren hoe belangrijk het is om te weten wat de persoonlijke wensen van een dierbare zijn om op een goede manier afscheid te kunnen nemen. Vanuit deze ervaring draagt zij graag samen met Yarden bij aan het vergroten van de bewustwording dat nadenken en praten over de dood en het afscheid erg belangrijk is.

Voor Roosen was het van belang om haar vertelling te laten afspelen samen met alle culturen, te midden van een afspiegeling van de Nederlandse samenleving. Zij vroeg veel mensen met wie zij de afgelopen jaren werkte om samen met haar een veld te creëren om te rouwen.

De campagne is tot stand gekomen door een creatieve samenwerking tussen Yarden, Adelheid Roosen, en productiemaatschappij 25fps (regisseur Maarten Treurniet). Er is geen reclamebureau bij betrokken geweest.

Uitvaartorganisatie Yarden is een vereniging van bijna één miljoen leden. Met 900 medewerkers, 200 vrijwilligers, 76 uitvaartverzorgers, 41 uitvaartcentra, 24 crematoria, 26 franchisenemers en zeven begraafplaatsen is Yarden in heel Nederland actief. 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken