MediaMonks neemt VR-specialist Stopp over
- Bureaus
- 1 dec 2015 @ 13:15
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Digital designCreatieZakelijkInnovatie
- 1 dec 2015 @ 13:15
- Redactie Bureaus
MediaMonks breidt verder uit. Het digitale productiebedrijf lijft de Zweedse branchegenoot Stopp in. Dit creatief collectief, met kantoren in Stockholm en Los Angeles, opereert voortaan onder de naam MediaMonks. Stopp is gespecialiseerd in Virtual Reality.
Met deze acquisitie groeit MediaMonks van 350 naar 400 medewerkers en zeven kantoren werelwijd. De combinatie maakt ook dat MediaMonks het meest bekroonde digitale productiebureau ter wereld is met 24 Cannes Lions in 2015 en de nummer 1 positie in het FWA awards program, met een totaal van 134 Favourite Website Awards.
Stopp focust op interactive, content, VFX en andere postproductie-disciplines. Het bureau is wereldwijd vermaard vanwege zijn expertise op het gebied van Virtual Reality. MediaMonks gaat dit specialisme nu actief aanbieden.
Victor Knaap, CEO van MediaMonks: 'We’ve always been a big fan of Stopp’s work in VR. I am extremely excited to announce we are joining forces and that their 50-man strong team is now part of MediaMonks. Our combined capabilities in VR, digital and film production will be of exceptional value to the creative agencies we work for.'
Fredrik Frizell blijft managing director van het gefuseerde kantoor in LA van MediaMonks en Stopp. Pasi Helin, voormalig eigenaar en CEO van Stopp wordt de CCO van het kantoor in Stockholm en partner van MediaMonks.
Pasi Helin (op foto links): 'After running Stopp for 14 years, I’m excited to take this next step. As part of MediaMonks, we can offer our skills on a truly global scale. At the same time, it becomes easier for MediaMonks to draw on Sweden’s renowned digital talent market. I am really looking forward to creating even more award-winning projects for both local and international agencies.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Victor Knaap
- LA
- bureau
- digitaal
- productiebedrijf
- Stopp
- Pasi Helin
- VR
- overname
- Virtual Reality
- Stockholm
- MediaMonks
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers