MediaMonks neemt VR-specialist Stopp over

MediaMonks neemt VR-specialist Stopp over
  • Bureaus
  • 1 dec 2015 @ 13:15
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digital designCreatieZakelijkInnovatie

MediaMonks breidt verder uit. Het digitale productiebedrijf lijft de Zweedse branchegenoot Stopp in. Dit creatief collectief, met kantoren in Stockholm en Los Angeles, opereert voortaan onder de naam MediaMonks. Stopp is gespecialiseerd in Virtual Reality.

Met deze acquisitie groeit MediaMonks van 350 naar 400 medewerkers en zeven kantoren werelwijd. De combinatie maakt ook dat MediaMonks het meest bekroonde digitale productiebureau ter wereld is met 24 Cannes Lions in 2015 en de nummer 1 positie in het FWA awards program, met een totaal van 134 Favourite Website Awards.

Stopp focust op interactive, content, VFX en andere postproductie-disciplines. Het bureau is wereldwijd vermaard vanwege zijn expertise op het gebied van Virtual Reality. MediaMonks gaat dit specialisme nu actief aanbieden.

Victor Knaap, CEO van MediaMonks: 'We’ve always been a big fan of Stopp’s work in VR. I am extremely excited to announce we are joining forces and that their 50-man strong team is now part of MediaMonks. Our combined capabilities in VR, digital and film production will be of exceptional value to the creative agencies we work for.'



Fredrik Frizell blijft managing director van het gefuseerde kantoor in LA van MediaMonks en Stopp. Pasi Helin, voormalig eigenaar en CEO van Stopp wordt de CCO van het kantoor in Stockholm en partner van MediaMonks.

Pasi Helin (op foto links): 'After running Stopp for 14 years, I’m excited to take this next step. As part of MediaMonks, we can offer our skills on a truly global scale. At the same time, it becomes easier for MediaMonks to draw on Sweden’s renowned digital talent market. I am really looking forward to creating even more award-winning projects for both local and international agencies.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken