Eneco en Dawn verwelkomen ons in nieuwe wereld

  • Bureaus
  • 5 jan 2016 @ 15:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieMVOCampagnesCommercialsStrategie

Eneco is gestart met een nieuwe campagne waarin het bedrijf duidelijk maakt dat er een keerpunt is bereikt. Met een 'State of the Union' neemt de energiemaatschappij afscheid van de oude wereld: van fossiele brandstoffen en de afhankelijkheid daarvan, van verspilling en de oude manier van denken. Reclamebureau Dawn tekende voor de campagne en merkstrategie.

Uitgangspunt van dit nieuwe denken is dat er steeds meer innovaties komen die het mogelijk maken zelf energie te besparen, op te wekken, op te slaan en te gebruiken en te delen met elkaar. Eneco bekrachtigt dit met een nieuw statement: ‘Welkom in de nieuwe wereld.’ De nieuwe campagne en merkbelofte zijn het resultaat van de merkstrategie die het nieuwe bureau Dawn afgelopen najaar ontwikkelde.

Jolanda Ravenek, marcom-manager van Eneco: 'Al sinds 2007 is onze missie ‘duurzame energie voor iedereen’. In een duurzame energiemarkt werkt het systeem totaal anders; de klant speelt daarin de hoofdrol. Deze ontwikkelingen in de energietransitie gaan razendsnel. Eneco ontwikkelt zich daarom in hoog tempo naar energiepartner. We investeren al jarenlang veel in schone energie, en stemmen dit af op de behoefte van de klant. Zo bouwen we bijvoorbeeld een windpark voor Google en helpen we NS verduurzamen. Ook investeren we volop in innovatie, waar Toon een voorbeeld van is.'

Eneco loopt voorop als het gaat om de combinatie van duurzame energie en innovatie. Met de nieuwe campagne en merkbelofte ‘Welkom in de nieuwe wereld.’ wil de adverteerder het grote publiek en al onze stakeholders op een prikkelende manier meenemen in de eigen ambities en inspireren 'samen de energiemarkt te vernieuwen'.

De 'State of the Union' is gedurende drie weken te zien op tv, in bioscopen en online. In 2016 wordt de campagne verder uitgebouwd. Innovatieve klantoplossingen staan centraal in de komende campagnes.

Credits

Bureau: Dawn
Productiemaatschappij: Halal
Regisseur: Johan Kramer
DoP: Daniel Bouquet 
Edit: Mieneke Kramer
Online & Grading: Crabsalad/Laurens Orij
Geluid: Soundcircus/Feike de Wit





Eneco
Erik van Engelen: Directeur Eneco Consumenten
Jolanda Ravenek: Manager Marketing Communicatie
Regine Alewijnse: Brandmanager
Marga Jordaans en Aniek Gort: Campagnemanagement



Media
MindShare: Steven de Niet
Blue Mango Interactive: Harald Heukers



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken