Achtung! overgenomen door Dentsu Aegis Network
- Bureaus
- 10 feb 2016 @ 11:28
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieZakelijkCreatieInteractieDigitaalDigital design
- 10 feb 2016 @ 11:28
- Redactie Bureaus
Digitaal bureau Achtung! is vanaf vandaag ingelijfd door Dentsu Aegis Network Netherlands. Onderdeel van deze overname is dat Achtung! in Amsterdam bovendien een Nederlands kantoor gaat beheren van het creatieve label McGarryBowen, dat zich richt op de internationale markt.
Achtung! zal in Nederland met het bestaande management de huidige activiteiten voortzetten. Samen met DAN wordt de groeiende vraag naar internationale dienstverlening op het snijvlak van creativiteit, technologie en media verder uitgebouwd.
Dick Buschman, samen met Mervyn ten Dam oprichter van Achtung!: 'Grenzen in ons vak vervagen. Tussen reclame en content, merkenbouw en conversie, media en technologie. Geen bureau kan alles en tegelijkertijd vragen adverteerders wel om geïntegreerde communicatie- en designoplossingen voor het digitale tijdperk. De afgelopen jaren hebben we ons management verstevigd met Mark Muller en Daniel Sytsma (creatie), Boris Nihom (strategie) en Katja Bauer (operations). Samen met Dentsu Aegis Network zetten we nu de volgende stap. We zijn nu ruim tien jaar bezig, maar het voelt alsof we nog maar net begonnen zijn.'
Julius Minnaar, CEO van Dentsu Aegis Network Netherlands: 'Wij zijn enorm trots dat Achtung! zich aansluit bij DAN en ons op creatief vlak komt versterken. We zijn in Nederland marktleider in digitale dienstverlening en met de komst van Achtung! en de lancering van mcgarrybowen vestigen we in Amsterdam een netwerk dat toonaangevend is op het gebied van creativiteit en (digitale) media. Hiermee claimen we onze positie op het steeds internationaler wordende speelveld.'
McGarryBowen is in 2009 en 2011 in de VS uitgeroepen tot bureau van het jaar. Achtung! wordt nu verantwoordelijk voor de creatieve hub in Amsterdam. Buschman: 'De aantrekkingskracht van Amsterdam als vestigingsplaats voor bedrijven én creatief talent neemt alleen maar toe. McGarryBowen bouwt aan een netwerk van creatieve bureaus die hun eigen signatuur houden en waar kwaliteit van het werk voorop staat. Met dat uitgangspunt zien wij kansen om ons internationale profiel verder te verstevigen.'
Gordon Bowen, medeoprichter van McGarryBowen: 'Ik ben enorm onder de indruk van de cultuur en het werk van Achtung!. Naast onze samenwerkingen in London en Parijs, zetten we met Achtung een belangrijke stap in de verdere uitbouw van ons netwerk in Europa.'
Lees ook dit eerdere MarketingTribune-interview met Achtung.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- overname
- McGarryBowen
- Julius Minnaar
- internationaal
- samenwerking
- bureau
- Achtung
- Dick Buschman
- Dentsu Aegis Network
- digitaal
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
- Schoonenberg kiest voor intieme... 01-12-2025
- De succesformule achter Nederlands... 01-12-2025
- Dentsu Lab Amsterdam focust op... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

