Achtung! overgenomen door Dentsu Aegis Network
- Bureaus
- 10 feb 2016 @ 11:28
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieZakelijkCreatieInteractieDigitaalDigital design
- 10 feb 2016 @ 11:28
- Redactie Bureaus
Digitaal bureau Achtung! is vanaf vandaag ingelijfd door Dentsu Aegis Network Netherlands. Onderdeel van deze overname is dat Achtung! in Amsterdam bovendien een Nederlands kantoor gaat beheren van het creatieve label McGarryBowen, dat zich richt op de internationale markt.
Achtung! zal in Nederland met het bestaande management de huidige activiteiten voortzetten. Samen met DAN wordt de groeiende vraag naar internationale dienstverlening op het snijvlak van creativiteit, technologie en media verder uitgebouwd.
Dick Buschman, samen met Mervyn ten Dam oprichter van Achtung!: 'Grenzen in ons vak vervagen. Tussen reclame en content, merkenbouw en conversie, media en technologie. Geen bureau kan alles en tegelijkertijd vragen adverteerders wel om geïntegreerde communicatie- en designoplossingen voor het digitale tijdperk. De afgelopen jaren hebben we ons management verstevigd met Mark Muller en Daniel Sytsma (creatie), Boris Nihom (strategie) en Katja Bauer (operations). Samen met Dentsu Aegis Network zetten we nu de volgende stap. We zijn nu ruim tien jaar bezig, maar het voelt alsof we nog maar net begonnen zijn.'
Julius Minnaar, CEO van Dentsu Aegis Network Netherlands: 'Wij zijn enorm trots dat Achtung! zich aansluit bij DAN en ons op creatief vlak komt versterken. We zijn in Nederland marktleider in digitale dienstverlening en met de komst van Achtung! en de lancering van mcgarrybowen vestigen we in Amsterdam een netwerk dat toonaangevend is op het gebied van creativiteit en (digitale) media. Hiermee claimen we onze positie op het steeds internationaler wordende speelveld.'
McGarryBowen is in 2009 en 2011 in de VS uitgeroepen tot bureau van het jaar. Achtung! wordt nu verantwoordelijk voor de creatieve hub in Amsterdam. Buschman: 'De aantrekkingskracht van Amsterdam als vestigingsplaats voor bedrijven én creatief talent neemt alleen maar toe. McGarryBowen bouwt aan een netwerk van creatieve bureaus die hun eigen signatuur houden en waar kwaliteit van het werk voorop staat. Met dat uitgangspunt zien wij kansen om ons internationale profiel verder te verstevigen.'
Gordon Bowen, medeoprichter van McGarryBowen: 'Ik ben enorm onder de indruk van de cultuur en het werk van Achtung!. Naast onze samenwerkingen in London en Parijs, zetten we met Achtung een belangrijke stap in de verdere uitbouw van ons netwerk in Europa.'
Lees ook dit eerdere MarketingTribune-interview met Achtung.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Dentsu Aegis Network
- bureau
- samenwerking
- overname
- Julius Minnaar
- digitaal
- internationaal
- Dick Buschman
- McGarryBowen
- Achtung
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024
- Kaliber ontwikkelt nieuwe... 11-11-2024