[Campagne] BLG Wonen kijkt verder dan alleen cijfers
- Bureaus
- 12 mei 2016 @ 00:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenCommercialsBrandingCampagnes
- 12 mei 2016 @ 00:29
- Redactie Bureaus
In de nieuwe campagne van BLG Wonen laat de hypotheekverstrekker haar persoonlijke aanpak zien die verder kijkt dan cijfertjes. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Energize.
BLG Wonen en Energize werken sinds juli 2015 samen aan de herpositionering van het merk. Dit resulteerde in een geïntegreerde campagne die, voor het eerst in het 60-jarige bestaan van het bedrijf, naast financieel adviseurs ook actief op de consument gericht is. De campagne – tv- en radiocommercials, online- en display advertising, print en een nieuwe huisstijl – laat heel Nederland kennismaken met BLG Wonen.
BLG Wonen begrijpt dat een woning meer is dan een stapel stenen en dat een woonsituatie voor iedereen anders is. Neem bijvoorbeeld een starter op de woningmarkt, die moeite heeft om een financiering voor zijn huis rond te krijgen. Of juist het gezin, dat groter wil wonen maar waarvan de huidige woning onder water staat. Situaties waar veel mensen mee te maken hebben, maar waar de standaardoplossingen vaak niet passen.
Voor- en tegenspoed
De hypotheekverstrekker gaat verder en kijkt niet alleen naar cijfers, maar juist naar de mogelijkheden, in voor- en tegenspoed. Deze mentaliteit zit al meer dan 60 jaar in de kern van de organisatie. In de nieuwe campagne zien we dit terug in treffende situaties waarin de persoonlijke aanpak van BLG Wonen duidelijk naar voren komt. Vanaf 11 mei kan iedereen kennismaken met BLG Wonen in de landelijke campagne.
Bij de herpositionering zijn marketing- en communicatieonderdelen van het merk onder de loep genomen. Het resultaat is een vernieuwd BLG Wonen, een moderne hypotheekverstrekker die denkt vanuit oplossingen, waarbij de consument centraal staat en de aandacht krijgt die het verdiend. BLG Wonen helpt - samen met haar netwerk van onafhankelijke adviseurs - bij het kiezen van passende hypotheek. Een hypotheek waardoor mensen niet alleen nu maar juist ook later onbezorgd kunnen wonen.
De campagne - waarin verschillende doelgroepen in uiteenlopende situaties worden geportretteerd - laat zien dat BLG Wonen er écht voor iedereen is. Via tv- en radiocommercials, online advertising, socialmedia, print, website en een nieuwe huisstijl, laat BLG Wonen zien waar ze voor staat.
Nieuwe merkidentiteit
Vanuit de centrale gedachte in de nieuwe merkpositionering is - in samenwerking met designbureau Dog&Pony - ook gewerkt aan een nieuwe Corporate Identity voor BLG Wonen.
BLG Wonen, opgericht in 1954, ziet dat de financiële wereld snel en continu verandert. Informatie alleen is voor veel mensen niet voldoende om tot een goede keuze voor een hypotheek te komen. Daarom helpt BLG Wonen – via een landelijk netwerk van onafhankelijke adviseurs - mensen met financiële oplossingen, waarbij niet alleen naar cijfers maar ook naar de wensen, levenssituaties en mogelijkheden wordt gekeken. BLG Wonen is onderdeel van SNS Bank N.V.
Credits
Opdrachtgever: BLG Wonen | Verantwoordelijk bij klant: Vanessa Flink, Frédérique Schutte, Anne Oskam | Bureau: Energize Amsterdam | Creatie: Robin Pas (Art/CD), Gijs van der Schoot (Copy), Mathieu Winkel (Copy) | Strategie: Joost van Liemt, Berber Hoekstra | Design: Ernst Domisse, Lisa Beijer | Account: Jack Gnodde, Nadine Henselijn, Jenny Leung | RTV-producer: Erika Vocking (iamerika) | Regie: Werner Damen - Suikerdepot | D.O.P. Wouter Westendorp | Postproductie: De Grot Animatie David de Winter (David&Mimoun) | Geluid: Feike de Wit - Sound Circus | Fotografie: Willeke Duijvekam (UNIT) | Logo & huisstijl: Dog & Pony | Creatie: Bart Heideman, Karen Rosink | Account: Pol van Haren, Leonard Muggen
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hotel AZC als toonbeeld van echte opvang
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Dentsu Creative geeft Alexa Nederlandse nuance en humor
- Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
- Likeability-onderzoek Dentsu naar retail-kerstcommercials
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat ie zo mooi is
Laatste Nieuws
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024
- John Meulemans partner bij Hibou... 19-12-2024
- Abovo Maxlead neemt DASE Analytics... 19-12-2024
- Retailmediarevolutie: De hype voorbij19-12-2024
- Stunt: tien jaar gratis wonen in... 18-12-2024
- LinkedIn als groeiplatform voor... 18-12-2024