Next Rembrandt wint twee Grand Prix in Cannes
- Bureaus
- 23 jun 2016 @ 14:16
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CreatieAwardCampagnesCannes
- 23 jun 2016 @ 14:16
- Jeroen Mirck
Het ING-project 'The Next Rembrandt' blijft gloriëren in Cannes. Na al wat gouden, zilveren en bronzen Leeuwen werden woensdag zelfs twee Grand Prix gewonnen. Een geweldige prestatie voor 'bureau van het jaar' J. Walter Thompson Amsterdam.
Alle Nederlandse prijzen in Cannes zijn tot nu toe opgeëist door JWT. Vijftien keer viel de Rembrandt-case in de prijzen, eenmaal een outdoor-campagne voor Het Parool. De twee Grand Prix werden woensdagavond toegekend in de categorieën Innovation (Creative Data) en Cyber. Ook was er een Innovation Lion weggelegd voor het spraakmakende kunstproject.
Bij Cyber wonnen ING en JWT ook nog eenmaal zilver, bij Innovation Creative Data werd de zegekar verder volgeladen met twee keer zilver en eenmaal brons.
Geen winnaars bij Mobile en Media Lions
Er werd geen eremetaal gewonnen door Nederland bij de Media Lions. TBWA\Neboko leek de grootste Nederlandse kanshebber, met drie nominaties (McTrax en twee keer Free A Girl). Ook de James Bond-campagne van Starcom won niet.
Bij de Mobile Lions was het evenmin raak voor Nederland. DDB & Tribal en Vodafone wisten hun twee nominaties voor Vodafone Smart Jacket niet te verzilveren, net als bij de Cyber Lions. datzelfde gold voor Achtung en KLM, voor de campagne 'Layover with a Local'
Weinig Nederlandse nominaties voor Film Lions
Verder werden donderdagmorgen de shortlists bekend voor de Film Lions, volgens veel bureaus de belangrijkste prijs in Cannes. Nederland moet het daar doen met slechts drie nominaties: de AXA-campagne van 72andSunny, werk van 180 Amsterdam voor Asics en DDB & Tribal met de rapper van Centraal Beheer.
Bij de Entertainment Lions haalde Nederland twee keer de shortlist, met wederom 'The Next Rembrandt'. In de categorie Entertainment Lions for Music dingt één Nederlandse case mee: de McTrax-placemet van TBWA\Neboko voor McDonald's.
Bekijk alle winnaars in het Cannes-dossier van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- awards
- Cannes
- winnaars
- Innovation Lion
- Next Rembrandt
- prijzen
- ING
- Cyber Lions
- Cannes Lions
- J. Walter Thompson
- JWT
- Grand Prix
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
- Podcasts verdiepen Dela-campagne... 07-05-2025
- McDonald’s breidt bureaunetwerk... 07-05-2025
- Creatieve bureaus openen deuren in... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management