Nieuwe Ben-campagne: Red Urban geeft mobieltje een bijrol
- Bureaus
- 5 jul 2016 @ 18:10
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - BrandingMerkenCommercialsCampagnesMobile
- 5 jul 2016 @ 18:10
- Jeroen Mirck
Terwijl de meeste telecommerken ‘meer, meer, meer’ pushen omdat het kan, draait de nieuwe Ben-campagne om 'en/en': gebruik je mobiel wanneer jij het zelf wilt, maar geniet ook van momenten met elkaar. Red Urban heeft die boodschap verpakt in een commercial die een heel ander geluid laat horen dan veel andere telecom-campagnes.
De nieuwe Ben-campagne gaat over het inzicht dat mensen 'en/en' willen. Of beter gezegd: mensen willen enerzijds 100% genieten van de leuke dingen die je mobiel je biedt, maar anderzijds ook 100% aandacht voor de mooiste momenten met elkaar. Of zoals Ben dat zelf verwoordt: 'Passend in de hybride lifestyle van nu. Sneller afwisselen. Intuïtief en zelfbewust. Met positieve kijk op de wereld om ons heen.'
Het is een andere insteek dan menig andere aanbieder, die inzet op maximaal datagebruik ('gewoon omdat het kan'). In de nieuwe campagne gooit Ben het nadrukkelijk over een andere boeg. Net zoals challenger Ben het altijd al over een andere boeg heeft gegooid.
'Ben is hét mobiele mentaliteitsmerk dat iedereen zichzelf laat zijn', zegt Ben (sic) Imhoff, creative director van Red Urban en Etcetera. 'Afgelopen jaar zijn we de beweging gestart van "idealist van toen" naar de persoonlijke budget-challenger van nu. Met deze nieuwe campagne kruipen we nog dichter op de huid van iedereen die zoveel mogelijk plezier uit zijn euro’s wil halen. We geven Ben bewust de bijrol: Je hoeft echt niet al je tijd aan mij te besteden. Dat is lekker positief en tegendraads in de markt.'
Ben speelt geen hoofdrol
Renske Nouwens, marketingmanager van Ben: 'Wij zijn erg blij met deze nieuwe stap. Hoe cool is het dat we niemand opleggen wat ze allemaal moeten doen met hun mobiele telefoon. Want Ben speelt een beperkte rol in hun levens. Maar Ben helpt wel iedereen om zo veel mogelijk plezier te halen uit zijn of haar budget.'
De regie van de nieuwe Ben-campagne is gedaan door Johan Kramer, die eind vorige eeuw bij KesselsKramer aan de wieg stond van het merk Ben: 'Ik vind het een mooie, herkenbare gedachte van het Red Urban team; dat je het ene moment opgaat in je mobiel en dat je op het volgende moment je onderdompelt in het plezier met elkaar.'
Credits
Opdrachtgever: Ben (T-Mobile)
Verantwoordelijk bij klant: Renske Nouwens, Kaspar van den Berg, Leon Toet
Bureau: Red Urban, Etcetera
Creatie: Robin Meekel, Patrick van Haperen, Ben Imhoff
Strategie: Job Koopman, Frank Huiberts
Business Director: Sjoerd van Loon
Campaign Producers: Marieke Prette, Fabienne Molleman, Joze Rikken
Fotografie: Johan Kramer
Productiemaatschappij: Halal
Executive producer: Roel Oude Nijhuis
Producer: Poeiwah Cheung
Regisseur: Johan Kramer
DOP: Lex Brand
Online en grading: Joppo@De Grot
Editing: Kevin Whelan
Music composing & Sounddesign: Earforce
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- reclame
- meer
- mobiel
- imago
- telecom
- T-Mobile
- commercial
- data
- gebruik
- campagne
- Ben
- telefoon
- merk
- Red Urban
- rust
- bijrol
- EN/EN
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
- DA kiest Zuiver Group als nieuwe... 07-11-2025
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

