Lemz en Stroom begeleiden campagne 'Betere wereld' voor Pensioenfonds Zorg en Welzijn

  • Bureaus
  • 24 aug 2016 @ 10:03
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameZiekenhuisStorytellingCampagnes

Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW) start op 24 augustus met de campagne ‘Betere Wereld’. Centraal in de campagne staat de boodschap dat een pensioen pas echt wat waard is als je het krijgt in een leefbare wereld. Daarom moet pensioengeld niet alleen goed worden belegd, maar moeten beleggingen ook bijdragen aan een leefbare wereld. PFZW wil de pensioendeelnemers daarvan bewust maken. De campagne is ontwikkeld door Lemz en de mediastrategie is in handen van Stroom.

Centraal in de campagne staat de website Pfzw.nl/beterewereld. Daar laat PFZW voorbeelden zien van investeringen die zij doet voor een betere wereld en kunnen mensen door te stemmen laten weten waar zij vinden dat PFZW tijd en aandacht aan moet geven. Met een tv-commercial en online banners wil het fonds mensen motiveren naar de website te gaan.

'Als pensioenfonds bereiken we jongere werknemers niet'

Peter Borgdorff, directeur van Pensioenfonds Zorg en Welzijn: 'Als pensioenfonds zorgen we voor het pensioen van ruim 2,5 miljoen mensen. Daar hoort ook bij dat we deze mensen informeren over hun pensioen. Daartoe zetten we een groot aantal communicatiemiddelen in. Echter, een grote groep deelnemers jonger dan 42 jaar blijken we daarmee onvoldoende te bereiken.  Dat vinden wij onwenselijk. Want deze groep kan daardoor een te positief of juist te negatief beeld hebben van hun eigen toekomstige pensioen. Met de campagne Betere Wereld denken we juist met deze groep mensen in contact te komen. En wat is er nu mooier dan dat te doen aan de hand van onze duurzame beleggingen, waar PFZW al jaren mee voorop loopt en trots op is.'

Pensioenfonds Zorg en Welzijn is verantwoordelijk voor het pensioenbeleid en het pensioenvermogen van ruim 2,6 miljoen (oud-)werknemers in de sector zorg en welzijn. Het pensioenvermogen bedroeg in het tweede kwartaal van 2016 € 179,4 miljard.

Bureaus: Lemz en Stroom

De commercial is ontwikkeld door reclamebureau Lemz en zal tot het einde van 2016 gedurende vier periodes van twee weken te zien zijn.

PFZW heeft verder mediabureau Stroom ingeschakeld voor mediastrategie en media-inkoop. De keuze voor Stroom is onder andere ingegeven door het begrip van de doelgroep, de slimme mediastrategie en de samenwerking met Lemz, waardoor media en concept elkaar optimaal versterken. PFZW voert campagne op televisie, aangevuld met een gesynchroniseerde display campagne, op social en met online video.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken