BSUR lanceert stijlvolle campagne Princess Yachts
- Bureaus
- 20 okt 2016 @ 13:01
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - BrandingMerkenPrintCampagnes
- 20 okt 2016 @ 13:01
- Redactie Bureaus
Het Nederlandse reclamebureau BSUR heeft de internationale campagne voor Princess Yachts afgetrapt met het eerste werk: een reeks stijlvolle zwart/wit-advertenties waarin de 'boot-clichés' vakkundig worden vermeden. De beelden zijn geschoten door de bekende fotograaf Roger Neve.
Princess Yachts International benoemde BSUR Amsterdam in 2015 als global lead agency voor de merkstrategie en -communicatie. De uitdaging bij deze eerste mondiale merkcampagne was om een 'frisse benadering binnen de categorie' te vinden, aldus Jan Rijkenberg, founding partner van BSUR. 'De bedoeling was om enthousiastelingen te bereiken buiten de botenwereld, met unieke verhalen over quality-time op zee.'
Kiran Haslam, marketingdirecteur van Princess Yachts: 'Our new brand campaign was derived from the number one concern of a typical trans-global Princess owner - family. We are really pleased that this campaign stands out from the typical 'boat on water' ads currently circulating in our segment, and there is real beauty to be discovered in the details, such as Coco the dog in 'the family dinner' and the Enid & Her Magic Yacht storybook moment in the 'father and son' advertisement.'
Om de zogenoemde 'categorie-clichés' te vermijden, schoot BSUR vier beelden van mensen in normale situaties, maar dan offshore op een jacht. Het bureau werkte niet met acteurs of modellen, maar met echte mensen die genieten van hun vrije tijd. De scènes, gefotografeerd door Roger Neve in zwart/wit, hebben een intieme uitstraling en laten de kijker zich onderdeel voelen van het moment. De campagne toont 'that you can be highly sophisticated whilst remaining down-to-earth, while at sea', aldus BSUR.
De campagne verschijnt in publicaties als Financial Times, Vanity Fair, Oracle, Mayfair Times, Wallpaper, Hole & Corner Magazine, Aston Martin Magazine en Royal Opera House.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- BSUR
- campagne
- Roger Neve
- boot
- zwart/wit
- stijlvol
- fotografie
- advertenties
- cliché
- Princess Yachts
- schip
- cruise
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation