Havas Boondoggle maakt 'shitcampagne' voor Teva
- Bureaus
- 5 okt 2016 @ 10:19
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenKlantenCommercialsCampagnes
- 5 okt 2016 @ 10:19
- Redactie Bureaus
Een 'shitcampagne', zo noemt Havas Boondoggle Amsterdam het eerste werk voor zijn nieuwe klant Teva Pharmaceuticals. Grapje natuurlijk, want de campagne heeft gewoon alles met shit te maken. Na een bureau-oriëntatie is Boondoggle aan de slag gegaan voor verschillende Teva-producten, waaronder Metamucil, Vicks en Sorefix.
De eerste campagne die van de band rolt is voor Metamucil, een middel dat helpt bij obstipatie. Dat komt vaker voor dan je denkt, we praten er alleen niet graag over.
Havas Boondoggle ontwikkelde een campagne die het onderwerp opvallend alledaags maakt met de themaregel: ‘Shit is soms makkelijker gezegd dan gedaan’. ‘Shit’ staat niet voor niets in de Top-2 van meest populaire vloeken op de Nederlandse televisie en daarnaast gebruikt 47% van de jongeren en 68% van de ouderen ‘shit’ bijvoorbeeld bij pijn of schrik. De campagne wordt breed uitgerold: tv, online, outdoor en winkelvloer.
Havas Boondoggle Amsterdam werkt verder onder andere voor de volgende merken: PostNL, Peugeot, Citroën, Nutrilon, Lely, Freo, KNVB, Disneyland Parijs, Stadshart Amstelveen, Thalys, Net4kids en IAmsterdam.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation