Lemz overgenomen door Havas Group
- Bureaus
- 4 nov 2016 @ 13:36
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieVerkoopReclame
- 4 nov 2016 @ 13:36
- Redactie Bureaus
Havas Group neemt het Amsterdamse reclamebureau Lemz over. Lemz werd opgericht in 2000 en was in 2014 nog ‘2nd best independent agency in the world’ op het Cannes Festival of Creativity, onder meer vanwege de Sweetie-campagne. Het Lemz-team bestaat uit 45 medewerkers en werkt voor klanten als Ikea, Nederlandse Loterij, verzekeraar CZ, Greenchoice en pensioenfonds PFZW.
Lemz wordt samengevoegd met het eveneens in Amsterdam gevestigde Havas Boondoggle. De naam van het fusiebureau wordt Havas Lemz. Willem van der Schoot, ceo van Lemz, zal het 80 medewerkers tellende bureau leiden.
Yannick Bolloré, ceo van Havas Group: 'We are very excited to welcome Lemz to the Havas family. The Dutch market is one of the most international and dynamic markets in Europe and many of our key clients are based in The Netherlands. Lemz’s agile organizational model fits perfectly with our Together strategy; we share the same values which include innovation, entrepreneurship, generosity and unfailing commitment to our clients. Combining our strengths will allow us to better achieve our mission to create meaningful connections between people and brands.'
Willem van der Schoot, ceo van Lemz: 'Over the past two years we carefully explored our options to become part of a bigger group and to increase our creative impact. We found in Havas a strong meeting of minds. It is a huge opportunity for Lemz, its talents and clients to benefit from the strategic advantages of a world leader in communications and its global resources. We will be better together.'
Lees ook: MarketingTribune-interview met Mark Woerde (Lemz) over Sweetie.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
- Schoonenberg kiest voor intieme... 01-12-2025
- De succesformule achter Nederlands... 01-12-2025
- Dentsu Lab Amsterdam focust op... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

