Creatieve industrie op de bres voor verbinding
- Bureaus
- 30 jun 2017 @ 09:39
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijCampagnesStorytelling
- 30 jun 2017 @ 09:39
- Redactie Bureaus
We praten steeds meer over elkaar, niet met elkaar. Wat als elke Nederlander eens een gesprek zou voeren met een onbekende? Dat is het idee achter de campagne '8 miljoen gesprekken'. Vanaf september vinden diverse activiteiten plaats, geïnitieerd door de creatieve industrie in samenwerking met bedrijven, bekende Nederlanders, media en maatschappelijke partners. Het streven is alle Nederlanders te bereiken met een optelsom aan initiatieven.
Marc Oosterhout, VEA-voorzitter: 'De VEA bestaat 100 jaar. Wij verenigen de meest toonaangevende communicatie-, reclame- en mediabureaus. Dit is hét moment om de kracht van ons vakmanschap, onze creativiteit in te zetten voor een maatschappelijk doel. Wij willen de krachten van al onze leden bundelen en misschien zelfs andere partijen zoals omroepen, om samen een campagne te maken die Nederlanders met elkaar verbindt.', aldus Marc Oosterhout, voorzitter VEA.
Het idee van 8 miljoen gesprekken komt van This, That + The Other in samenwerking met Mark Muller van Achtung McGarry Bowen. Philip Brink (TTTO): 'Mensen verlangen bewust of onbewust naar sociaal contact en verbondenheid. Maar, tegelijkertijd vermijden ze contact met onbekenden. Een simpel gesprek met iemand buiten de eigen bubbel leidt vaak tot meer begrip en nuance.'
‘Open-source campagne’
'8 miljoen gesprekken' is een open-source campagne. Veel toonaangevende bureaus uit de creatieve industrie hebben het basisidee verder uitgewerkt. Deze creatieve uitwerking varieert van originele middelen om gesprekken op gang te brengen tot visuele uitingen en bijzondere ontmoetingsplekken.
Niet alleen de bij de VEA aangesloten reclamebureaus maar ook adverteerders, mediabedrijven, productiemaatschappijen, regisseurs, fotografen en andere disciplines uit de creatieve industrie worden opgeroepen om mee te doen en samen een beweging in gang te zetten.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- 8 miljoen gesprekken
- This
- That + The Other
- TTTO
- VEA
- gesprek
- campagne
- Achtung
- McGarryBowen
- Mark Muller
- Philip Brink
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ANWB lanceert nieuwe merkcampagne 'ANWB ... en gaan'
- JongeHonden kopen geen Cannes-tickets en organiseren Gap Year
- War Child activeert voorbijgangers met doneerbushokje op...
- Van B2B naar B2C: Hoe Avery Dennison met influencermarketing...
- KPN grote winnaar bij SAN Accenten 2024
- Effie Awards 2025 van start: drie nieuwe categorieën en een...
Laatste Nieuws
- Bol helpt vakantiestress te fixen06-06-2025
- KPN grote winnaar bij SAN Accenten... 05-06-2025
- Trotse medewerkers GVB werven... 04-06-2025
- Drie Nederlandse nominaties op... 04-06-2025
- Digitale Museumkaart krijgt frisse... 03-06-2025
- Odido roept op: ‘Gebruik je stem’03-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management