Nieuwe campagne Bever: Buiten besef je wat je echt nodig hebt
- Bureaus
- 10 sep 2024 @ 09:54
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 sep 2024 @ 09:54
- Michiel van Zaane
Bever’s nieuwe merkcampagne is live gegaan op tv, online, radio, socials en DOOH. Met de nieuwe campagne wil de buitenwinkel mensen stimuleren om meer naar buiten te gaan, kritischer na te denken over welke producten ze echt nodig hebben, en beter te zorgen voor wat ze al bezitten en nog kopen.
De nieuwe merkcampagne is de eerste campagne die door Havas Lemz is ontwikkeld. Marjolein Vendrig, Director Marketing bij Bever: ‘Bij Bever zetten we ons in voor een betere wereld door ons af te zetten tegen de constante overprikkeling van de moderne samenleving. De stroom van prikkels en de verslaving om steeds meer te doen, te kopen en te bezitten, lijkt eindeloos. Daarom pleiten wij voor een radicale omkeer: terug naar wat écht telt. Naar buiten, waar je de rust vindt, jezelf ontmoet, en elkaar weer ziet. Want, zoals we weten: ‘Niemand is een binnenmens’. Buiten zijn maakt je niet alleen gelukkiger en gezonder, maar laat je ook ontdekken wat je écht nodig hebt. En dat is niet altijd 'meer, meer, meer'. Met minder kom je vaak verder, zolang het maar beter is. Dit is precies de boodschap die wij bij Bever willen uitdragen. Met scherpe copy en beelden die je aan het denken zetten, willen we mensen bewust maken van wat ze werkelijk nodig hebben, hoe ze daar beter voor kunnen zorgen, en dat iets wat stuk is, niet meteen kapot hoeft te zijn.’
Neuro-onderzoek bewijst kracht van buiten
Het diepere effect van de natuur op ons consumptiegedrag is ook onderzocht samen met neuro-marktonderzoeksbureau Neurensics. In een experiment is de hersenactiviteit van twee groepen onderzocht. Deelnemers werden blootgesteld aan verschillende omgevingen: groep 1 keek een half uur naar natuurbeelden, terwijl groep 2 stadsbeelden zag. Vervolgens werden beide groepen gescand, terwijl zij reclamebeelden van diverse producten te zien kregen. De hersenactiviteit werd vervolgens geanalyseerd. Daaruit blijkt dat de natuur het brein helpt om koopprikkels te weerstaan.
Buitendomein verder uitbouwen
‘In de afgelopen jaren heeft Bever heel succesvol het buitendomein geclaimd. Met deze nieuwe campagne gaan we dit verder uitbouwen’, aldus Tim Claassen, head of strategy bij Havas Lemz: ‘De nieuwe campagne verlaagt de drempel en moedigt aan om naar buiten te gaan. Zodra je de drukte achter je laat, weg van de ratrace en consumptiedruk, en weer diep ademhaalt, gebeurt er iets in je brein. Buiten zijn brengt het beste in ons naar boven. Het zorgt dat je bewuster kiest wat je koopt en zuiniger bent op wat je al hebt. Erop uitgaan hoeft ook niet ingewikkeld te zijn, het is iets wat de meesten van ons regelmatig doen. Een rondje in het park of genieten van de hei die in bloei staat is even waardevol als bijvoorbeeld hiken in de Ardennen. Om het effect van buiten over te brengen, hebben we documentaire-regisseur Juul Op den Kamp gevraagd om de campagnematerialen te schieten. We zijn samen op pad gegaan met een groep vrienden, een gezin en een stel, vanaf het moment dat ze opstaan tot het moment dat ze echt landen in de natuur. Je ziet hen letterlijk loskomen van de drukte van het dagelijks leven, precies het gevoel dat we willen overbrengen. De documentaire-aanpak leverde meer dan 5 uur aan materiaal op, als basis voor een uitgesproken campagne.’
Credits:
Opdrachtgever: Bever
Director Marketing: Marjolein Vendrig
Marketing & Communicatie Manager: Marloes Bras
Creative Producer: Lotte Hoek
Communicatiemanager Annouk van Ommen
Bureau: Havas Lemz
Agency producer: Havas Rise
Bever studio; Nadine Simoen, Tessa Louter, Mircea Nikkels, Wouter Aalberts, Remy Honing, David Bas, Aniek Wisse
Mediabureau: Initiative
Production Company: PinkRabbit
Director: Juul Op den Kamp
Executive producer / Producer: Niels Visser
Production manager: Lion Kojo
Production coordinator: Lorèn van der Geest
First AD: Bauke Boneschansker
DOP: Daan Bukman
Focus puller: Justus Engelbracht
2nd AC: Moreno Manuputy
Sound: Gijs Domen
PA: Bas van den Elzen
PA: Catalina Mosros
Fotograaf: Iris Duvekot
Offline Edit: Nayim Saati
Grading + online: Het Kleurlokaal (Roman Strijbos)
Online: 3rd Eye Amsterdam
Sound / Mix: SoundCircus
Voice-over: Minne Koole
Casting: Sari Jacobs
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024
- Kaliber ontwikkelt nieuwe... 11-11-2024