Advertentiemarkt 2015: bureaus zullen moeten gaan afkicken van kickbacks
- Bureaus
- 29 dec 2014 @ 09:25
- Link
-
Pieter Voogt
Senior Marketing Professional
PauwR Internetmarketing - OnlineOnline advertisingMediastrategieMediabureau
- 29 dec 2014 @ 09:25
- Pieter Voogt
De advertentiemarkt zal in 2015 weer een stukje transparanter worden. Het is te hopen dat mediabureaus zich minder als junks gaan gedragen, met bureaukorting en kickback's als hun dagelijkse shot, waarvan ze steeds meer nodig hebben om zich happy te voelen. En nee, het is niet 'das war einmal'.
Exploitanten zijn mede-schuldig aan deze drugsoverlast, want zij zijn de dealers die de stuff verschaffen. En de adverteerders uiteindelijk, zij moeten ook hun verantwoordelijkheid nemen, want zij brengen het spul in omloop. Ze snoepen zelfs regelmatig van hun eigen handelswaar - retourcommissie - en hechten daar soms meer waarde aan dan aan de kwaliteit van hetgeen ze ervoor terugkrijgen, namelijk aandacht van de consument of andere bedrijven. Ofwel, de kwaliteit van het bereik is ondergeschikt aan de korting.
Natuurlijk, online zijn er ook rotte appels, maar in de basis vormt met name relevantie de basis voor 'korting'. Er is veel meer meetbaar, dus minder om je achter te verschuilen. Er zijn geen tariefkaarten, de vraag bepaalt de prijs en die komt realtime tot stand. En dan wordt het resultaat ook nog eens niet alleen gemeten met 1250 kastjes, maar aan het gedrag van miljoenen gebruikers. En gebruikers, dat zijn in dit geval niet de junkies, maar de mensen die we met advertising willen bereiken. De doelgroep dus, voor wie we het allemaal doen.
Kortom, de advertentiemarkt zal in 2015 transparanter worden en adverteerders, exploitanten en bureaus zullen verder afkicken van commissies en zakendoen op basis van inzichten, partnerships en meerwaarde.
Pieter Voogt is managing partner van PauwR, online marketing- en mediabureau
www.twitter.com/pvoogt
www.pauwr.nl
Deze bijdrage is onderdeel van ons Forum Advertentiemarkt 2015
Klik hier om naar dit forum te gaan
-
Pieter Voogt
- Werkt bij: PauwR Internetmarketing
- Functie: Senior Marketing Professional
- Website:http://www.PauwR.nl
- Profiel »
- onine advertising
- reclamebureaus
- mediabureaus
- Advertentiemarkt 2015
- kickbacks
- PauwR
- automated trading
- programmatic buying
- Pieter Voogt
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De toekomst van LinkedIn met... 15-01-2025
- Micazu kent ‘huizen die goed zijn in... 14-01-2025
- Ebro Foods lanceert campagne voor... 14-01-2025
- YoungCapital lanceert campagne Boost... 13-01-2025
- Green Food Lab in zee met met... 10-01-2025
- Campagne Natuurhuisje voor derde... 10-01-2025