Eerste Hak-commercial met Ronald Koeman: 'Mijn mooiste kool ooit!'

  • Food-en-retail
  • 25 sep 2013 @ 10:03
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMerken

Ronald Koeman heeft zijn debuut gemaakt in een eerste tv-commercial van Hak. Daarmee wordt de aftrap gegeven voor de nieuwe merkcampagne van de groentefabrikant.

Vorige week meldde Hak al dat het een contract met de Feyenoord-trainer en oud-international getekend had. Koeman trapt een serie commercials af met nieuwe gezichten van Bekende Nederlanders.

Traditiegetrouw kenmerkt ook deze nieuwe Hak-commercial zich door de nodige spitsvondigheden. Ronald Koeman staat in zijn kenmerkende trainershouding op het veld. Nu echter met een kookschort voor en op een rodekoolveld ergens in Noord-Nederland. Hij wordt door de nieuwe vaste Hak-kok Steef Cuijpers aan een keukenblok gecoacht hoe hij lekker rode kool kan maken. Vers van het land, zo op het bord. Volgens Koeman zijn 'mooiste kool ooit'.

“We gaan met onze nieuwe merkcampagne het domein van de Hollandse Maaltijd op het bord van Nederlandse gezinnen claimen”, zegt Nicole Freid, marketingdirecteur van Hak. “Opmerkelijk genoeg deed niemand dat nog, terwijl wij in Nederland nog steeds drie tot vier keer per week aardappelen-groenten-vlees (AGV) eten. Hollandser kan bijna niet. Wij willen het maagaandeel van Hak in het doordeweekse eetpatroon vergroten door meer dan voorheen het accent op ‘lekker’ te leggen en de Hollandse maaltijd te claimen, Lekker Hollands dus.”

Volgens Hak staat Lekker Hollands ook voor dichtbij. “De Hak-groenten komen namelijk uit een straal van maximaal 125 km rondom de fabriek in het Brabantse Giessen en dat is bij een grote groep consumenten nog steeds niet bekend. Terwijl consumenten het wel heel belangrijk vinden dat ons voedsel tegenwoordig van dichtbij komt”, aldus Freid.

Hak onderstreept met de keuze voor Ronald Koeman wat haar producten zo typeert. Freid: “What you see is what you get. Ronald is no-nonsense, nuchter, gaat altijd voor kwaliteit en is Lekker Hollands. Los daarvan is hij vroeger ook opgegroeid met de groenten van Hak, deze gingen altijd mee op vakantie. De ideale match zeg maar.”

De eerste nieuwe HAK-commercial met Ronald Koeman wordt op 25 september 2013 op primetime uitgezonden en loopt tot het voorjaar van 2014. Daarna zal de van origine Zaankanter plaatsmaken voor een nieuw gezicht. Wie dat is, daarover houdt marketingdirecteur Freid haar mond 'potdicht'. Zeker is dat Hak-kok Steef Cuijpers een vaste waarde zal blijven in de nieuwe reeks commercials.

Martine Bijl was vanaf 1986, met uitzondering van de periode 2001-2005, hét gezicht in de Hak-commercials. Zij nam op Prinsjesdag 2013 in een speciale laatste tv-spot met een laatste troonrede passend afscheid als 'koningin van het land'.

Reclamebureau Etcetera tekende voor het nieuwe merkconcept en de tv-commercial. 









Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken