Martine legt het Hak-bijltje erbij neer
- Food-en-retail
- 17 sep 2013 @ 09:27
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingTelevisie
- 17 sep 2013 @ 09:27
- Redactie Food en Retail
Martine Bijl doet op Prinsjesdag, na bijna drie decennia het gezicht te zijn geweest van groentefabrikant Hak, afstand van haar troon. In haar laatste troonrede neemt de koningin van het Land in haar laatste tv-commercial, waardig afscheid. Martine Bijl was bijna altijd vanachter haar tafel in het land, tussen de groenten van Hak, in meer dan 40 tv-commercials te zien. En vrijwel altijd vergezeld door meneer De Haan.
Met een gepaste laatste opening ‘Weilandgenoten……’ zet zij dinsdag 17 september, op prime time, vanaf 19.40 uur op Nederland 1,2 en 3 en op RTL 4,5, 7 en 8 nog eenmaal de toon in haar allerlaatste tv-commercial voor Hak. De troonrede heeft alles in zich wat de spotjes voor de groentefabrikant uit Giessen (Noord-Brabant) zo uniek maakten: tekstuele spitsvondigheden, humor, zelfspot en stijlvolle eenvoud. In totaal sleepten Hak en haar reclamemakers (Kuiper & Schouten in de periode 1986-2005; Etcetera van 2006-2013) tientallen prijzen in de wacht met Martine in de hoofdrol.
“We zijn Martine zeer dankbaar”, zegt marketing directeur Nicole Freid. “Zij heeft er mede aan bijgedragen dat Hak als A-merk een icoon is geworden en een vaste plek heeft gekregen op ons bord met Hollands eten”.
Hoe de nieuwe merkcampagne, die eind september van start zal gaan, eruit gaat zien laat Hak nog in het midden.
“We maken dat volgende week bekend”, aldus Freid.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
- Doritos Loaded lanceert speciale... 10-07-2025
- Directeur Marketing Jorieke de Vries... 10-07-2025
- Dorothée Vanderbroeck van Libresse... 10-07-2025
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers