Ronald Koeman trapt nieuwe merkcampagne HAK af
- Food-en-retail
- 19 sep 2013 @ 09:36
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 19 sep 2013 @ 09:36
- Redactie MarketingTribune
Groentefabrikant HAK heeft Feyenoordtrainer Ronald Koeman (foto) gecontracteerd om de nieuwe merkcampagne eind september af te trappen. Koeman is de eerste bekende Nederlander die zal optreden in een reeks nieuwe TV-commercials. Met Koeman slaat HAK een nieuwe weg in om naar eigen zeggen het domein van de eerlijke en heerlijke Hollandse maaltijd te claimen.
Voor Ronald Koeman staat het merk dichtbij hem: ‘Ik ben van jongs af aan opgegroeid met de groenten van HAK en nog steeds staat bij ons elke week zeker één keer een lekkere Hollandse maaltijd met aardappelen, groenten en vlees op tafel. En laten we eerlijk wezen, op zijn tijd is dat heerlijk.’
Volgens Nicole Freid, marketing directeur van de fabrikant, past Koeman naadloos in de nieuwe merkpositionering van HAK en spreekt hij een brede doelgroep aan: ‘Ronald is nuchter, sympathiek en oer-Hollands en vergeet niet dat voor Ronald geldt: ‘what you see, is what you get’. En dat geldt ook voor onze versverwerkte groenten die binnen 5 uur vers van het land, zichtbaar in de pot zitten en zo op tafel staan.’
HAK heeft inmiddels de eerste TV-commercial met Koeman opgenomen in een rodekoolveld in het Noorden van het Land. Reclamebureau Etcetera tekende voor de eerste TV-commercial die op 25 september wordt uitgezonden.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
- Doritos Loaded lanceert speciale... 10-07-2025
- Directeur Marketing Jorieke de Vries... 10-07-2025
- Dorothée Vanderbroeck van Libresse... 10-07-2025
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers