Ronald Koeman trapt nieuwe merkcampagne HAK af

  • Food-en-retail
  • 19 sep 2013 @ 09:36
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

Groentefabrikant HAK heeft Feyenoordtrainer Ronald Koeman (foto) gecontracteerd om de nieuwe merkcampagne eind september af te trappen. Koeman is de eerste bekende Nederlander die zal optreden in een reeks nieuwe TV-commercials. Met Koeman slaat HAK een nieuwe weg in om naar eigen zeggen het domein van de eerlijke en heerlijke Hollandse maaltijd te claimen.

Voor Ronald Koeman staat het merk dichtbij hem: ‘Ik ben van jongs af aan opgegroeid met de groenten van HAK en nog steeds staat bij ons elke week zeker één keer een lekkere Hollandse maaltijd met aardappelen, groenten en vlees op tafel. En laten we eerlijk wezen, op zijn tijd is dat heerlijk.’

Volgens Nicole Freid, marketing directeur van de fabrikant, past Koeman naadloos in de nieuwe merkpositionering van HAK en spreekt hij een brede doelgroep aan: ‘Ronald is nuchter, sympathiek en oer-Hollands en vergeet niet dat voor Ronald geldt: ‘what you see, is what you get’. En dat geldt ook voor onze versverwerkte groenten die binnen 5 uur vers van het land, zichtbaar in de pot zitten en zo op tafel staan.’

HAK heeft inmiddels de eerste TV-commercial met Koeman opgenomen in een rodekoolveld in het Noorden van het Land. Reclamebureau Etcetera tekende voor de eerste TV-commercial die op 25 september wordt uitgezonden.








Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken