Marketeer van de Week: Diana van Staalduijnen (Mondelez) over de lancering van Tuc Break
- Food-en-retail
- 25 okt 2013 @ 18:16
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - FoodIntroductie
- 25 okt 2013 @ 18:16
- Jeroen Mirck
Diana van Staalduijnen is als Brand Manager Tuc & Breadreplacers verantwoordelijk voor de lancering van Tuc Break. Tuc Break is een volledig nieuw Tucje, dat speciaal is ontwikkeld voor het stillen van de hartige middagtrek. Dit is voor het eerst dat Tuc zich met een propositie op de middag richt, want het merk is vooral gekend van het Tucje voor ’s-avonds op de bank.
Gefeliciteerd met de lancering van Tuc Break. Daar heb je vast hard aan gewerkt. Inmiddels toe aan een break?
'Het team heeft inderdaad hard gewerkt aan de lancering van Tuc Break. Ik ben met name bezig geweest met de activatiecampagne. Het eindresultaat zijn we allemaal erg trots op! Of ik inmiddels toe ben aan een break? Natuurlijk, iedere dag rond 16:00 uur.'
Hoe ziet de lanceringscampagne van Tuc Break eruit en welke middelen zet je daarvoor in?
'Door middel van een geintegreerde campagne leggen we onze doelgroep uit wat Tuc Break is en wat het nieuwe consumptiemoment is. De centrale communicatieboodschap is simpel en eenduidig, namelijk ‘Dit is een nieuw TUCje’. Een nieuw product; een nieuw consumptiemoment.
TV-billboarding, affichage nabij shopping centra, shopping pages, print, PR en een grootschalig samplingprogramma (+815.000 samples) vormen onderdeel van de campagne.
Ter ere van de lancering van Tuc Break roepen we iedereen bovendien op om een kwartiertje per dag te besteden aan ontspanning met de ´Tuc Catch a Break´ game op www.tuc.nl. Hiermee wordt iedere dag kans gemaakt op een iPad Mini! Een spelletje kan namelijk net dat zetje zijn dat je nodig hebt om van je middagdip af te komen.'
Tuc Break speelt in op de klassieke middagdip. Die is toch al geclaimd door Cup-a-Soup?
'Het klopt dat Cup-a-Soup zich ook richt op het middagmoment. Dit betekent echter niet dat er daardoor geen extra ruimte is voor andere vernieuwende proposities. Want een soepje is natuurlijk lekker, maar soms heb je gewoon zin om iets knapperigs te eten en dan is Tuc Break de ideale oplossing om je dipje tegen te gaan.'
Hoe onderscheidt Tuc zich met dit extra product van andere knabbelmerken?
'De grootste differentiatie ten opzichte van andere zoute snacks, zoals chips en nootjes, is dat dit product speciaal is ontwikkeld om tegemoet te komen aan de behoeften en wensen van de consument gedurende de middag. Tuc Break is licht vullend, smaakvol (maar zonder een al te dominant smaakprofiel), heeft een goede bite en is individueel verpakt.'
Hoe lang werk je al voor Tuc en in welke functies?
'Ik werk nog maar 2 maanden bij TUC, de credits voor de lancering gaan natuurlijk naar het complete Tuc team.'
Wat heeft de marketingcommunicatie van Tuc dat andere bedrijven niet hebben?
'Een enorm goede focus.'
Wat deed je voordat je bij moederbedrijf Mondelez werkte?
'Ik heb 4 jaar bij Perfetti van Melle gewerkt in diverse functies, waarbij ik zowel trade als marketingervaring (bij de merken Klene en Mentos) heb opgedaan.'
Op welke social media ben je actief ?
'Facebook, Pinterest, LinkedIn, zowel zakelijk als prive.'
Kun je jezelf in vijf merken omschrijven?
'Hema, Rituals, Cos, Mini Cooper, Marqt.'
Wat zijn jouw ambities als marketeer?
'Ik vind het belangrijk om met mensen mooie dingen te kunnen blijven creëren. Creaties die andere mensen in beweging zetten.'
Wat zijn jouw mediamerken?
'NRC, VT wonen, 3FM, BNN, Google.'
.
Eerder publiceerden we in deze serie:
Marketeer van de Week: Katrin Ellmann (Haribo) over lancering van Vrolijke Drop
Cleome van den Berg (Wessanen) over de lancerering van het Engelse theemerk Clipper
Jeannette Reichardt-Schalk (Mondelez) over lancering van Velours Noir
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Kerst 2024: John Lewis maakt reputatie waar
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Hornbach voor zevende maal op zoek naar beste klusser van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: John Lewis maakt... 12-11-2024
- Albert Heijn lanceert Mijn AH... 11-11-2024
- Nieuw kennisplatform voor non-food... 11-11-2024
- Oot Granola in zee met Yvette van... 08-11-2024
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro... 08-11-2024
- Taste of Horecava biedt ruimte... 08-11-2024