Rabobank lanceert mobiel betalen met Rabo Wallet

  • Food-en-retail
  • 30 jan 2014 @ 14:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • VerkoopConsumenten

Rabobank introduceert in Q2/2014 de 'Rabo Wallet'. Met deze portemonnee in de smartphone kan de klant onder meer afrekenen, kassabonnen inscannen, zijn saldo opvragen en bonus- en klantenkaarten toevoegen. Aan tafel in een restaurant betaal je voortaan met een druk op de knop. Voordeel: geen cash in de zaak, snelheid en overzicht voor de rekeninghouder en retailer/horeca-ondernemer.

Consumenten willen volgens Rabobank steeds meer met hun mobiele telefoon doen, omdat dat simpelweg voor snelheid en gemak zorgt. 'Als Rabobank zetten we vol in op die verschuiving naar mobiel', stelt directeur Betalen & Sparen Jeroen Verrijdt. Rabobank integreert ook functies van MyOrder in de Rabo Wallet. Deze app, die ook voor klanten van andere banken beschikbaar is, laat gebruikers mobiel bestellen en betalen voor onder meer horeca, bioscopen en parkeren. MyOrder is samengevoegd met Cashless Betalen, dat bekend is van betalingen met NFC-stickers in onder meer bedrijfsrestaurants, meldt RetailTech. Door de samenwerking is het nu mogelijk om zowel vanuit de app als aan de kassa met MyOrder te betalen.

Vraag naar mobiel betalen
Eind vorig jaar startte Rabobank, in samenwerking met ABN AMRO en ING, een pilot voor contactloos betalen. Door deze dienst konden klanten sneller en makkelijker afrekenen, door met een mobiele telefoon of 'contactloze pas' met een Near Field Communication (NFC) chip te 'swipen' langs een apparaatje. Deze pilot laat zien dat mensen steeds vaker hun mobiele telefoon willen gebruiken voor betalingen. Rabobank speelt vol in op deze trend en introduceert nu de Rabo Wallet. Verrijdt: 'met de Rabo Wallet biedt Rabobank haar klanten onder meer de nieuwe manier van betalen, vergelijkbaar met het betalen via de pinpas, maar dan met je telefoon.'  Nu nog even de OV-kaart, de zorgpas en ledenpassen integreren en we lopen niet langer met een plastic bult in de analoge portemonnee.
(PvWK, bronnen: Banken.nl/ RetailTech)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken