'3D-kleding printen is nabij'
- Food-en-retail
- 5 mrt 2014 @ 12:17
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieCustomer JourneyWinkelen
- 5 mrt 2014 @ 12:17
- Redactie Food en Retail
In de toekomst hebben steeds meer mensen een kledingkast vol met kleding afkomstig uit 3D-printers. Dat zegt Aaron Rowley, oprichter van Electroloom, een startup die zich richt op kleding die gemaakt wordt met behulp van 3D-printers. De rol van kledingwinkels kan daardoor slinken.
Om zijn uitspraak kracht bij te zetten gaat Electroloom samenwerken met Alternative Apparel, een Amerikaanse kledingretailer die bekend staat om zijn kleding van verantwoord organisch katoen. Alternative Apparel gaat Electroloom helpen bij de ontwikkeling van stoffen en kledingontwerpen die geschikt zijn om te printen middels een 3D-printer.
Geen winkel meer nodig
Rowley wil in de toekomst een website aanbieden die consumenten in staat stelt om kleding te printen met de eigen 3D-printer. De designs die aangeboden worden hierbij aangeleverd middels crowdsourcing. Ontwerpers kunnen kledingdesigns aanleveren die vervolgens tegen een vergoeding te downloaden zijn. Electroloom hoopt eind dit jaar de eerste kledingstukken te kunnen printen. Hoe lang het duurt voordat consumenten zelf kleding kunnen printen is nog onbekend.
(bronnen: PSFK.com, Fashion Retail, RetailTech)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- online
- 3D-printer
- innovatie
- Aaron Rowley
- Electroloom
- kledingwinkel
- 3d
- retail
- Alternative Apparel
- startup
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing