'3D-kleding printen is nabij'

  • Food-en-retail
  • 5 mrt 2014 @ 12:17
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieCustomer JourneyWinkelen

In de toekomst hebben steeds meer mensen een kledingkast vol met kleding afkomstig uit 3D-printers. Dat zegt Aaron Rowley, oprichter van Electroloom, een startup die zich richt op kleding die gemaakt wordt met behulp van 3D-printers. De rol van kledingwinkels kan daardoor slinken.

Om zijn uitspraak kracht bij te zetten gaat Electroloom samenwerken met Alternative Apparel, een Amerikaanse kledingretailer die bekend staat om zijn kleding van verantwoord organisch katoen. Alternative Apparel gaat Electroloom helpen bij de ontwikkeling van stoffen en kledingontwerpen die geschikt zijn om te printen middels een 3D-printer.

Geen winkel meer nodig
Rowley wil in de toekomst een website aanbieden die consumenten in staat stelt om kleding te printen met de eigen 3D-printer. De designs die aangeboden worden hierbij aangeleverd middels crowdsourcing. Ontwerpers kunnen kledingdesigns aanleveren die vervolgens tegen een vergoeding te downloaden zijn. Electroloom hoopt eind dit jaar de eerste kledingstukken te kunnen printen. Hoe lang het duurt voordat consumenten zelf kleding kunnen printen is nog onbekend.
(bronnen: PSFK.com, Fashion Retail, RetailTech)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken