[Update] Geveerde dansgroep voor Heineken en sambashirt WK

  • Food-en-retail
  • 17 apr 2014 @ 18:56
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieWK Voetbal

Spannende momenten zojuist in Strand Zuid Amsterdam, waar goochelaar Hans Klok het nieuwe WK voetbal-gadget onthulde voor biermerk Heineken. In een Holland Heineken House-achtige entourage, bleek de verentooi inderdaad te worden ingezet: een in oranje/Heinekengroene veren gehulde sambagroep gaat de concurrentie met de Bavariajurkjes aan. Voor consumenten volgt -verrassing- het 'sambashirt'. Hier ook de nieuwe commercial.

De dansgroep beschikt over een schitterende verentooi en branding van Heineken. Verder wordt een WK commercial gelanceerd (zie onder), gemaakt door Wieden + Kennedy Amsterdam, dat TBWA\Neboko in Nederland heeft opgevolgd als themabureau, waarin op een spetterende wijze talloze typische Nederlandse beelden zijn verweven. Zoals Hans Klok, een ijsbaan, een op hol slaande molen, de geveerde dansgroep en uiteindelijk een gebeeldhouwde Dennis Bergkamp, die als een Jezus Christus op het Suikerbrood te Rio omhoog rijst. Daarnaast kunnen consumenten sparen voor een t-shirt in de kleuren oranje en Heineken-groen.

Verentooi en shirt
Aanvankelijk werd gedacht dat ook consumenten een samba-verentooi kregen van Heineken, na een presentatie bij AH Zaandam, al werd dit doort Heineken-watchers wel als een zeer gewaagd feminien gadget beschouwd. 'Een mannelijke Oranjefan met zo'n verenmuts? Dat durven we nog niet in Holland.' Vanwege de voorpubliciteit op MarketingTribune rond Heineken besloot Jupiler zijn WK-actie een dag eerder te presenteren.

Vanaf 5 mei verkrijgbaar
Het werd dus het Heineken sambashirt. De grap is dat hierin een soort sambaballen verwerkt zijn, wie zich beweegt maakt muziek. Hiermee is het shirt een nieuw 'geheim wapen' voor de Oranje-supporters. 'En je kan het ook als hoofdtooi dragen', zoals een van de aanwezigen terecht opmerkte. Op social media start de brouwer een campagne om selfies te maken, met de hashtag #sambaselfie. Vanaf 5 mei is het sambashirt in de Nederlandse retail verkrijgbaar.  (PvWK)






Het sambashirt


Het met veren getooide Heineken WK-dansteam

fotografie: MarketingTribune
Credits commercial
Bureau: Wieden+Kennedy Amsterdam
Executive Creative Directors: Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Directors: Thierry Albert & Faustin Claverie
Art Director: Andy Parsons
Copywriter: Fred Rodwell
Head of Broadcast Production: Erik Verheijen
Production Company: Biscuit Filmworks London
Regisseur: Jeff Low
Editing: Cut and Run London
Post Production: MPCAudio
Post: 750MPH LondonMusic (remix) Schmooz Paris
Online activatie: TBWA\Nederland
Premium: Brandpremiums





















Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken