GfK congres zet in op shoppermarketing

  • Food-en-retail
  • 2 sep 2014 @ 14:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenCongresFood

Het GfK Shopper Jaarcongres heeft dit jaar als thema 'Sell me more... van offline naar omnichannel'. Het is gericht op fast moving consumer goods marketeers en retailers. De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van Shopper Marketing worden vanuit verschillende invalshoeken belicht. Het congres vindt plaats op 11 september aanstaande in Fort Voordorp in Groenekan.

Renate Lybeer van GfK legt uit: ‘Marketeers zijn wel met consumenten bezig, maar kunnen deze nog beter beïnvloeden als ze zich verdiepen in shoppermarketing. Waar bevindt de consument zich, en waar kan hij met het merk in kwestie geconfronteerd worden. Het gedrag van de shopper volgen, betekent dat de marketeer véél meer kanalen moet inzitten. Vooral online liggen er nog tal van kansen.’

Vier sprekers
Tijdens het congres delen vier sprekers hun kennis op het gebied van shoppermarketing, onder wie Cor Molenaar, onder meer directeur van adviesbureau eXQuo Consultancy en hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Molenaar geldt als absolute expert op het gebied van het nieuwe winkelen.

Spreker Bas Roelofs, directeur sales & shopper marketing van Friesland Campina, gaf in het Top Topics rapport 2014 al aan: ‘Fabrikanten en retailers moeten met elkaar de dialoog aangaan om ervoor te zorgen dat de consument tevreden is. In dat opzicht zijn 'concurrenten' wellicht bedrijven als Apple en Google en niet die andere A-merkfabrikant of retailer in de categorie.’

Een ander perspectief wordt door Carlos Mendes Aguiar, Commercieel Directeur van PostNL geboden. PostNL is een onmisbare schakel tussen de fysieke en online wereld. Door combinaties van slimme netwerken en digitale toepassingen bieden we waardevolle oplossingen aan onze klanten. Medes Aguiar heeft de ambitie om samen met klanten en partner de e-commerce markt verder te ontwikkelen.

De vierde spreker is Sebastiaan Schreijen. Schreijen is industrie-analist op de afdeling Food & Agribusiness Research and Advisory van de Rabobank. Deze afdeling is volledig gericht op de wereldwijde food & agri waardeketen. Sebastiaan richt zich op het ontsluiten van deze wereldwijde kennis naar de Nederlandse markt en Rabobank-klant en heeft baanbrekende rapporten geschreven over sourcing, contract manufacturing en private label.

GfK Shopper Marketing Awards
Tijdens dit congres worden de GfK Shopper Marketing Awards uitgereikt. Deze prijs beloont de meest succesvolle shopper marketing activiteit binnen de branche van het afgelopen jaar. De prijs komt tot stand door grootschalig onderzoek en beoordeling door een vakkundige jury onder leiding van Prof. Dr. Ir. Hans van Trijp van Wageningen Universiteit. Tijdens het congres worden de drie beste cases aan het publiek gepresenteerd. Het publiek en de jury kiezen gezamenlijk de uiteindelijke winnaar.

Deelname aan het congres
De kosten voor deelname aan het congres bedragen Euro 895,- (ex. btw) p.p. Vaste relaties van GfK en leden van POPAI betalen Euro 195,- (ex. btw) p.p. Inschrijven kan hier.
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken