Philips al acht jaar sterkste reputatie van Nederland
- Food-en-retail
- 14 feb 2015 @ 00:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekMarketing
- 14 feb 2015 @ 00:01
- Redactie Food en Retail
Philips heeft een nieuw ‘wereldrecord’ in handen nu het merk voor de achtste maal op rij de sterkte reputatie van Nederland heeft, zoals blijkt uit de jaarlijkse online studie van het Reputation Institute in samenwerking met het Rotterdam School of Management (RSM). In geen van de 32 landen waar het reputatieonderzoek wordt uitgevoerd wist een bedrijf zo lang de toppositie in de nemen als merk met de sterkste reputatie.
De studie keek gedurende 2014 naar de reputaties van de 30 grootste Nederlandse bedrijven en vroeg het Nederlands publiek in welke mate zij de bedrijven vertrouwen en repecteren, en waarom een merk wordt bewonderd.
Innovatie, zijn relevante producten en diensten, de prettige werkomgeving en activiteiten op het gebied van verantwoord en transparant zaken doen en maatschappelijk ondernemen zijn de elementen die worden herkend en geprezen door de buitenwereld.
De Reputation Award werd onlangs uitgereikt in het Van Gogh Museum in Amsterdam door professor Cees van Riel, professor in Corporate Communication aan het RSM and mede-oprichter van het Reputation Institute. De internationale reputatiestudie wordt al 15 jaar uitgevoerd en kijkt naar de 30 tot 50 grootste bedrijven in 32 landen.
Frans van Houten, CEO van Koninklijke Philips, zegt: 'ik ben opnieuw ontzettend trots dat Philips een topposititie in de ranglijst van het Reputation Institute heeft weten te bereiken. Om deze prijs voor de achtste maal op rij te mogen ontvangen is een bevestiging voor ons merk dat onze ambitie om het leven van miljarden mensen te verbeteren met zinvolle innovaties écht impact heeft. Al meer dan eeuw is Philips’ sterke reputatie een bron van motivatie voor onze medewerkers. Het inspireert ons om innovaties te ontwikkelen die de wereld gezonder en duurzamer maken. En ik ben overtuigd dat Philips ook ’s werelds toekomstige vernieuwers zal blijven inspireren.'
RSM professor Van Riel: 'een goede uitvoering van de bedrijfsdoelstellingen zijn een vereiste voor een goede repuatie. Een reputatie verbeteren is enkel mogelijk wanneer een bedrijf producten en diensten maakt die worden gezien als relevant. Niet enkel door zijn klanten, maar ook door overheden, buren en de eigen medewerkers. De helderheid waarmee Philips de toegevoegde waarde van zijn LED-verlichting of oplossingen voor de gezondheidszorg uitlegt zijn de reden voor de hoge score over de jaren heen.'
Over Koninklijke Philips
Koninklijke Philips is naar eigen zeggen 'een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten.' Meer nieuws over Philips staat hier. (PvWK)
V.l.n.r.: Lucas van Grinsven, hoofd communicatie ASML, Marjolijn Meynen, hoofd communicatie & marketing Rijksmuseum, Nanda Huizing, hoofd Brand, Communications & Digital, Jeroen Tas, CEO Philips Healthcare Informatics, Solutions & Services en Cees van Riel, professor in Corporate Communication aan het RSM tijdens de feestelijke uitreiking in het Van Gogh.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- reputatie
- lange termijn
- Marjolijn Meynen
- CEO
- sterk merk
- Philips
- Frans van Houten
- Corporate Communication aan het RSM
- ranglijst
- Lucas van Grinsven
- Reputation Award
- Cees van Riel
- imago
- professor
- Koninklijke Philips
- Van Gogh Museum
- ASML
- Reputation Institute
- reputatiestudie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 13-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
- Vakantiegangers zeer tevreden over... 13-05-2024
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr... 13-05-2024
- [marketeer 202] Pauline Barendregt -... 10-05-2024
- Conscious opent boutiquehotel in... 10-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing