[Update] Rabobank wisselt Random Reader in

[Update] Rabobank wisselt Random Reader in
  • Food-en-retail
  • 12 mei 2015 @ 11:45
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Website

De Rabobank gaat over op het gebruik van de nieuwe 'Rabo Scanner'. De vervanging heeft volgens de bank te maken met het feit dat de Rabo Scanner de klant meer gebruiksgemak biedt. De Rabo Scanner is een kastje ter grootte van een half kaartspel. De scanner is van belang bij thuiswinkelen en thuisbankieren, je kan er ook mee betalen. De Rabobank stopt met het oude kastje 'Random Reader' . De omwisselingsoperatie verloopt gefaseerd en zal tot circa oktober 2015 duren.

'We zijn eind vorig jaar begonnen met de vervanging van de Random Reader door de Rabo Scanner. Dat is een grote operatie die we gefaseerd doen. Klanten worden door de Rabobank benaderd per brief en niet per email', aldus Kees Nanninga, woordvoerder Rabobank Group Communicatie en Corporate Affairs.   

Digitale handtekening
Met de Rabo Scanner scan je op je smartphone, tablet of computer de  zogenaamde I- en S-codes. 'Geen cijfercodes meer, maar een digitale kleurcode. Gemakkelijk in gebruik, maar ook veiliger.' Met de Rabo Scanner krijg je toegang tot de beveiligde online omgeving van de Rabobank. 'Je zet met de Rabo Scanner jouw digitale handtekening in Rabo Internetbankieren en Rabo Mobielbankieren. Ook betalingen via iDeal of met je creditcard van de Rabobank bevestig je met de Rabo Scanner', meldt de bank op haar website. 'We vervangen de passen van onze klanten geleidelijk door contactloze passen, maar klanten krijgen deze dus niet als ze de Rabo Scanner ontvangen', vult Nanninga nog aan.

Pas op voor phishingmail
De bank wijst op mogelijk verwarrende 'phishing'-berichten rond de operatie, waarop klanten bedacht moeten zijn. 'Ik wil benadrukken dat de Rabobank klanten die in aanmerking komen voor een Rabo Scanner via een brief informeert. We vragen klanten nooit naar persoonlijke codes en we adviseren onze klanten dan ook nooit codes te verstrekken als daar via e-mail of telefoon om wordt gevraagd. De Rabobank zorgt er voor dat de sites waar deze valse emails naar toe leiden zo snel mogelijk uit de lucht worden gehaald. Men kan deze phishingmails doorsturen naar valse-email@rabobank.nl', aldus Nanninga.

Meer info
Meer info over de scanner klik hier en zie de film hieronder.  (PvWK)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken