Single Food Club doorbreekt taboe op alleen eten

  • Food-en-retail
  • 30 jul 2015 @ 09:29
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieDoelgroepenFood

Op alleen uit eten gaan rust nog steeds een taboe. Reden voor de Single Food Club om dit taboe te doorbreken met de langste single eettafel van Nederland. De Single Food Club wil horeca-ondernemingen aldus aan het denken zetten om hun zaak wat single-vriendelijker in te richten. 'Er zijn binnenkort immers bijna 3,4 miljoen singles.'

Op alleen uit eten gaan rust nog steeds een taboe. Reden voor de Single Food Club om dit taboe te doorbreken met de langste single eettafel van Nederland, meldt de club.

Doel Single Food Club
'De Single Food Club wil horeca-ondernemingen aan het denken zetten om hun zaak wat single-vriendelijker in te richten. Tijdens het eerste evenement wordt de langste single eettafel van Nederland gecreëerd bij Hotel de Goudfazant in Amsterdam Noord. Het doel is dat er uiteindelijk single tafels komen bij elk horeca-concept waarbij singles gezellig en ongedwongen een hapje kunnen eten.'

Taboe op alleen eten
Initiatiefneemster Single Food Club Valerie Boersma: ‘Als ik ergens alleen ga eten word ik vaak raar aangekeken. Er zijn twee scenario’s die zich kunnen voordoen: óf ik word weggekeken omdat ik in mijn eentje een tafel voor meerdere personen in gebruik neem, of er wordt constant met me geflirt omdat er vanuit wordt gegaan dat ik er in mijn eentje zit omdat ik op zoek ben naar iets. Ontspannen even eten wordt het in ieder geval nooit’.

Sociaal en gemiste kans
Ook geldt het sociale aspect: 'singles willen ook weleens gezellig met mensen ergens gaan uit eten, er worden hier echter helemaal geen opties voor geboden. Het is óf thuis eten in hun eentje of ergens alleen heen, dat durven veel mensen niet of ze vinden het ongezellig’. Best vreemd deze omgang met singles, vindt de club, aangezien het aantal alleenstaanden in Nederland elke dag oploopt en in 2030 zal pieken op 3,4 miljoen, volgens het CBS. Ze ziet het ook als een gemiste kans voor horeca-ondernemers en staat open voor samenwerkingen.

Verbod op relatietalk en no match maker
De Single Food Club zet zich ervoor in dat singles gewoon, relaxed in een ontspannen sfeer samen kunnen eten. De Single Food Club is dan ook nadrukkelijk géén relatie-evenement. Boersma: ‘Het laatste wat ik wil is dat mensen zich alsnog ongemakkelijk voelen, omdat er iets van hen wordt verwacht.’ Tijdens de Single Food Club, zal er dan ook niet steeds van plek aan tafel worden geruild, zodat het niet op speeddaten lijkt. Ook zal er om het concept kracht bij te zetten een live no match-maker aanwezig zijn. Bij wie pas je nou helemaal niet? Misschien klikt het wél om gezellig te eten. Tickets zijn 55 euro inclusief drankarrangement en op het menu staan onder andere oesters, plat de charcuterie, black angus en hemelse modder, belooft Boersma. Datum is 2 augustus 2015. Voor tickets: Single Food Club. (PvWK)


Flyer Single Food Club
 










Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken