Molenaar bepleit meer conversie bricks & clicks

Molenaar bepleit meer conversie bricks & clicks
  • Food-en-retail
  • 7 jan 2016 @ 10:39
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebwinkelWinkelen

Je loopt de ene winkel in om een product of merk uit te zoeken en te bekijken. En gaat vervolgens online bij een andere retailer om het te kopen. Daarin zit een voornaam probleem binnen het huidige winkellandschap, stelt professor Cor Molenaar. Een betere conversie binnen een en hetzelfde retailmerk zou een hoop malaise kunnen torpederen.

Molenaar doet zijn uitspraken onder de dreigende kop 'Alarmfase 1 in winkelstraat' in DFT, naar aanleiding van de vele wankelende winkelformules. 'Dit is pas het begin', zegt Cor Molenaar, buitengewoon hoogleraar e-commerce aan de Erasmus Universiteit Rotterdam daarin. 

Goede app bevordert aankoop bij eigen retailmerk

De grote webshops, die flinke omzetplussen lieten zien in december, profiteren het meest van het hierboven geschetste 'nieuwe' winkelgedrag. 'Op een of andere manier werkt het zo, dat als je iets leuks hebt gezien, bijvoorbeeld in de winkel van Bart Smit, het dan later bij Bol.com gaat kopen. Het is dus zaak om naast je winkel ook een goede app of webshop te hebben, waarop mensen hun bestelling plaatsen. De jongere generatie wil gewoon op die manier winkelen', zegt Molenaar in DFT, 'Dus het moet logisch worden dat je datgene wat je bij Intertoys of Kijkshop hebt gezien, daar dan ook online koopt. Maar dat gebeurt te weinig. Wat tenslotte ook niet helpt, zijn de steeds kleinere voorraden in de winkelstraten.' Ook de internationalisering en het daardoor saaiere, identieke winkelaanbod ziet hij als belangrijk probleem. Daarvoor loopt het winkelpubliek niet meer massaal uit.
(bron: DFT)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken