Molenaar bepleit meer conversie bricks & clicks
- Food-en-retail
- 7 jan 2016 @ 10:39
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WebwinkelWinkelen
- 7 jan 2016 @ 10:39
- Redactie Food en Retail
Je loopt de ene winkel in om een product of merk uit te zoeken en te bekijken. En gaat vervolgens online bij een andere retailer om het te kopen. Daarin zit een voornaam probleem binnen het huidige winkellandschap, stelt professor Cor Molenaar. Een betere conversie binnen een en hetzelfde retailmerk zou een hoop malaise kunnen torpederen.
Molenaar doet zijn uitspraken onder de dreigende kop 'Alarmfase 1 in winkelstraat' in DFT, naar aanleiding van de vele wankelende winkelformules. 'Dit is pas het begin', zegt Cor Molenaar, buitengewoon hoogleraar e-commerce aan de Erasmus Universiteit Rotterdam daarin.
Goede app bevordert aankoop bij eigen retailmerk
De grote webshops, die flinke omzetplussen lieten zien in december, profiteren het meest van het hierboven geschetste 'nieuwe' winkelgedrag. 'Op een of andere manier werkt het zo, dat als je iets leuks hebt gezien, bijvoorbeeld in de winkel van Bart Smit, het dan later bij Bol.com gaat kopen. Het is dus zaak om naast je winkel ook een goede app of webshop te hebben, waarop mensen hun bestelling plaatsen. De jongere generatie wil gewoon op die manier winkelen', zegt Molenaar in DFT, 'Dus het moet logisch worden dat je datgene wat je bij Intertoys of Kijkshop hebt gezien, daar dan ook online koopt. Maar dat gebeurt te weinig. Wat tenslotte ook niet helpt, zijn de steeds kleinere voorraden in de winkelstraten.' Ook de internationalisering en het daardoor saaiere, identieke winkelaanbod ziet hij als belangrijk probleem. Daarvoor loopt het winkelpubliek niet meer massaal uit.
(bron: DFT)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- product
- wankelend
- merk
- winkelstraat
- V&D
- malaise
- DA
- Alarmfase 1
- winkelstraat
- Macintosh
- DFT
- scenario
- winkelformule
- bekijken
- uitspraken
- winkel
- winkellandschap
- dreigend
- retailer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blokker failliet verklaard door Rechtbank Amsterdam
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro Retailer of the Year
- Nieuw winkelconcept Bever wil retail en consumptie herdefiniëren
- Lidl lanceert een met Coca-Cola rivaliserende kersttruck
- Oot Granola in zee met Yvette van Boven
- CMO in het diepe: Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: De etalages van de... 19-11-2024
- HQ voormalige ijsdivisie Unilever... 18-11-2024
- 187 AH to gos vieren verjaardag15-11-2024
- Dr. Oetker bakt voor Stichting... 15-11-2024
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024