75-jarige Febo opent Drijf-in automatiek op de Prinsengracht

  • Food-en-retail
  • 15 sep 2016 @ 11:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieFoodKlanten

Febo bestaat 75 jaar. De verjaardag staat in het teken van Febo’s motto: ‘het lekkerste banket voor iedereen bereikbaar maken’. Voor deze bijzondere gelegenheid is een speciale drijvende ('Drijf-in') automatiek gelanceerd, die bedacht werd samen met bureau Natwerk. Directeur Dennis de Borst (de 'Bo' uit Febo, 3e generatie): 'Deze stunt moet het succes van de Febo-speculaaskroket en onze PC Hooftstraat-pop up vestiging overtreffen.' Vandaag zijn alle kroketten op de gracht ter hoogte van nummer 202 gratis te trekken.

Dennis de Borst, directeur Febo: 'Het was altijd de missie van mijn opa, de oprichter, om de dagverse producten van Febo voor iedereen bereikbaar te maken. Onze 75e verjaardag is het ideale moment om een grote stap te nemen om zijn missie te volbrengen: met de Febo "Drijf-in" zijn onze producten voor bijna iedereen bereikbaar. Nu nog in de lucht een distributiekanaal vinden.'

75.000 feestkroketten
Bij een verjaardag hoort een traktatie. Daarom heeft Febo 75.000 speciale feestkroketten ontwikkeld. Deze zijn van eigen fabrikaat en worden niet alleen gratis uitgedeeld bij de Drijf-in maar ook in de overige vestigingen bij aankoop van een snack uit de automatiek. Zaterdag en zondag wordt getrakteerd in alle vestigingen van de jarige snackketen. De Borst ziet het uitdelen helemaal zitten: 'Hier geldt het principe op=op. De mensen op het water kunnen makkelijk hun boot of waterfiets aanleggen en een verse feestkroket uit een van de luikjes trekken. De "Drijf-in" ligt op de Prinsengracht, ter hoogte van nummer 202.' 

Febo 75 jaar
De 75e verjaardag noemt hij een bijzondere. 'Al 75 jaar zijn wij als van oorsprong Amsterdamse banketbakker niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. Met dagverse dus niet ingevroren producten van hoogwaardige kwaliteit, met ingrediënten uit de buurt en geheime recepten van Opa de Borst blijft het familiebedrijf zich onderscheiden van andere snackketens.' (PvWK)
 

Lezersaanbieding MarketingTribune
Febo heeft ook speciaal voor de 75ste verjaardag een stripboek ontwikkeld. Wilt u een exemplaar ontvangen? Dan kan. Stuur hiervoor een mailtje naar Marre@natwerk.nl met uw adres. 

 

Beelden van de opening van Febo's 'Drijf-in' -automatiek op de Prinsengracht, pal aan voet van die Oude Wester.
(foto's: PvWK voor MT)


Achtergrond Febo
Familiebedrijf Febo, opgericht in 1941 onder de naam Bakkerij Febo is het bedrijf van banketbakker Johan Izaäk de Borst. Naast ambachtelijk brood en andere lekkernijen verdiepte Johan de Borst zich in het maken van een nieuw product: de kroket. De vraag naar zijn vers gemaakte kroket was zo groot dat hij in 1960 stopte met de banketbakkerij en verder ging met een automatiek waar hij kroketten en andere verse snacks verkocht. Inmiddels telt Febo 70 vestigingen en automatieken. In 2013 presenteerde Febo de speculaaskroket, vorig jaar opende Febo samen met sterrenchef Ron Blaauw een pop-­‐up vestiging in de Amsterdamse PC Hooftstraat. Recent werd de komst van een drive in restaurant gemeld en werd bekend dat Febo kroketten aan huis gaat bezorgen.


Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken