La Place vernieuwt met eigentijdse focus op ‘good food fast’ én take-away

  • Food-en-retail
  • 2 dec 2020 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

La Place introduceert deze week haar vernieuwde concept dat draait om ‘All day good food fast’: lekker, goed en vers eten waarbij de nadruk ligt op smaak en zintuigelijke verleiding, snelheid en gemak.

Het wordt als eerste uitgerold in de restaurants in Laren en Bruchem-De Lucht aan de snelweg A2.
 

Het concept biedt volop ruimte voor de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van food en food-beleving, waaronder een compleet vernieuwde koffiebar met koffies van topkwaliteit, La Place Take-Away en het La Place voor Thuis-assortiment.

 

Take-away-service

In verband met de huidige sluiting van de horeca openen de La Place restaurants aan de Westerheide in Laren op vrijdag 4 december om 10.30 uur en aan de A2 Bruchem-De Lucht op dinsdag 8 december om 10.30 uur met een take-away-service. De locaties hebben een geheel vernieuwde koffiebar en op de kaart staan zo’n 100 nieuwe smakelijke gerechten en verrassende seizoensproducten. Nieuw is bijvoorbeeld La Place ‘All day breakfast’ en er is meer aandacht voor veganistische en vegetarische producten. Ook maken bezoekers kennis met La Place voor Thuis, een deli-assortiment van de populairste producten van La Place, om op een later moment thuis van te genieten. Gasten kunnen er dagelijks tussen 8.00 en 21.00 uur terecht voor een heerlijk broodje, maaltijd of vers bereide koffie waarvan zij on-the-go of thuis kunnen genieten. Komende week zal ook een nieuwe La Place Express met take-away-service openen in Amsterdam.

 

La Place in nieuw jasje

'Wij hebben de afgelopen tijd niet stilgezeten en zijn hard aan het kijken hoe we La Place nog verder kunnen versterken, met onder meer ons nieuwe concept. Normaal gesproken hadden wij nu het volledige nieuwe concept gelanceerd op deze locaties. De huidige situatie met de sluiting van de horeca laat dat echter helaas niet toe', vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, CCO van Jumbo en verantwoordelijk voor La Place. 'Hoewel wij dit betreuren hebben wij uiteraard begrip voor deze situatie. Om die reden starten we nu met take-away vanuit onze twee vernieuwde restaurants. Op deze manier maken bezoekers, zolang onze restaurants nog gesloten zijn, toch kennis met ons vernieuwde concept én onze nieuwe producten en gerechten. Zij kunnen zo toch genieten van al het lekkers van het nieuwe La Place en onderweg of thuis de smaak van versgemaakt ervaren. Het vernieuwde assortiment van onze La Place Take-Away bestaat uit compleet vernieuwde klassiekers, zoals de sappen, sandwiches en appeltaart, met daarnaast heel veel nieuw lekkers. Onze chefs hebben met zintuigprikkelende en unieke combinaties het menu een nieuw jasje gegeven', vervolgt Colette Cloosterman-van Eerd.

Mobile order
Een belangrijk kenmerk van het nieuwe concept is de snelle en makkelijke manier om gerechten te bestellen en betalen. Dit sluit perfect aan bij de wensen en eisen van deze tijd. La Place heeft het bestel- en betaalproces geoptimaliseerd met de mogelijkheid om een mobile order te plaatsen. Gasten kunnen ervoor kiezen om ter plekke te bestellen of hun bestelling vooraf door te geven via een mobile order. De take-away-bestelling staat dan bij binnenkomst klaar om meegenomen te worden.

Love at first bite
De chefs uit de keukens van La Place hebben hun kennis, liefde en passie voor smaak gestoken in het volledig vernieuwde menu, waarmee zij gasten een Love at first bite-ervaring willen bieden die de smaak en zintuigen prikkelt. Zo biedt La Place haar gasten zo’n 100 heerlijke en vernieuwde gerechten, met een ruime keuze uit vegetarische en veganistische keuze en verrassende seizoenstoppers. Denk aan Berry earth juice, chiapudding biet en granola, falafel flatbread of de rijkelijk belegde focaccia’s. Ook kunnen ze kiezen voor één van de lekkere crispy salades, zoals de Mexican style avocado, corn & beans met geroosterde groenten, die worden afgemaakt met de signature dressings van de La Place chefs. Daarnaast is er de hele dag keuze uit heerlijke verse sappen, lekkere soepen en een uitgebreid ontbijtmenu. Ook kunnen gasten kiezen voor de La Place kassiekers zoals pizza’s, suacijzenbroodje, diverse sandwiches. En natuurlijk mogen de appeltaart en het bananenbrood, met bijzondere vernieuwde recepturen, niet ontbreken.

Nieuwe koffiebar
De compleet vernieuwde koffiebar heeft een centrale plek in de routing. Hier maakt de barista topkwaliteit koffies, met een speciaal ontwikkelde, nieuwe blend en verrassende specials to-go voor de gasten, waaronder de Caramello Latte. Standaard worden de koffies gemaakt met verse volle melk. Daarnaast is er keuze uit verse magere melk en havermelk voor de vegan gasten. Bij aankoop van een reusable beker krijgen gasten 50 cent korting op hun volgende koffies. 

La Place voor Thuis
Op haar vernieuwde locaties biedt La Place nu ook het nieuwe concept ‘La Place voor Thuis’ aan, waarbij gasten de populaire La Place producten mee kunnen nemen om op een later moment thuis van te genieten. Variërend van heerlijke pizza’s en (veggie) lasagnes tot traybake-gerechten met smaken uit alle windstreken, die gasten thuis kunnen opwarmen. Ook staan onweerstaanbaar lekkere soepen op het menu, zoals tomaten- of tom kha kai-soep, of de lekkere snacks, zoals een vegetarisch worstenbroodje, klassiek saucijzenbroodje, de vernieuwde appeltaart en bananenbrood.

Extra aandacht voor hygiëne
Om verspreiding met het coronavirus te voorkomen, gelden bij La Place verschillende maatregelen. Gasten en medewerkers dienen bij afhalen minstens anderhalvemeter afstand van elkaar te houden en een mondkapje te dragen. De medewerkers dragen handschoenen en gasten wordt gevraagd om bij voorkeur contactloos te betalen.



Over La Place
'Sinds 1987 is La Place een succesvolle foodserviceformule waarbij natuurlijke, dagverse en huisgemaakte producten de hoofdrol spelen. De horecaketen combineert het beste van de markt met een selfservice restaurant. Sinds de oprichting speelt La Place in op de trend van gezonde voeding. Zo werken de professionals enkel met verse grondstoffen en worden eigen, unieke recepten vers bereid. La Place heeft naast 70 vestigingen in Nederland ook locaties in de Verenigde Staten, Canada, Bali, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk en Duitsland. Begin 2016 is de foodserviceformule overgenomen door Jumbo Groep Holding.'

(bron: Jumbo Groep Holding)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken