Ruim 3,5 miljoen maaltijden tegen voedselverspilling in Nederland gered

Ruim 3,5 miljoen maaltijden tegen voedselverspilling in Nederland gered
  • Food-en-retail
  • 29 jul 2021 @ 09:45
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • InnovatieFood

Too Good To Go lanceert zijn eerste Impact Report. Een jaarverslag, maar dan volledig in het teken van de ecologische en maatschappelijke impact die het bedrijf in 2020 maakte.

Het platform tegen voedselverspilling heeft wereldwijd 28.615.597 maaltijden gered via de Too Good To Go-app. In Nederland werden 3.620.319 maaltijden gered in plaats van verspild, een stijging van 85% ten opzichte van 2019. Daarnaast laat Too Good To Go via het verslag weten vanaf dit jaar klimaatneutraal+ te werken.

Geertje Zeegers, Country Manager Too Good To Go Nederland: ‘De lancering van het Impact Report maakt voor mij nog zichtbaarder dat we onderdeel zijn van een wereldwijde beweging tegen voedselverspilling. Het is geweldig om te zien dat we er niet alleen voor staan en samen met zoveel consumenten, partners, bedrijven en overheden strijden voor verandering. Tegelijkertijd blijven we ook kritisch op onszelf en willen we volgend jaar nog beter presteren.’

De belangrijkste andere conclusies van het Impact Report zijn:
1) Wereldwijd sloten 50.387 nieuwe partners zich aan bij Too Good To Go, waarvan 2.495 in Nederland.
2) Honderden producenten werden tijdens de coronacrisis geholpen om van hun (horeca)overschotten af te komen.
3) Tijdens het Nederlandse initiatief ‘De Aardappelberg’ werd samen met Jur Jacobs, Slow Food Youth Network, de Stichting Samen tegen Voedselverspilling en duizenden enthousiaste consumenten 110.000kg overgebleven aardappelen gered.
4) Too Good To Go kondigt aan in samenwerking met Planetly volledig klimaatneutraal+ te gaan werken.

Voedselverspilling zorgt voor 8% van de wereldwijde CO2e-uitstoot. Too Good To Go heeft zichzelf een missie gegeven: iedereen inspireren en motiveren om in actie te komen tegen voedselverspilling. Het van origine Deense bedrijf is actief in 13 Europese landen, langs de Oost- en Westkust van de Verenigde Staten en in Canada. Miljoenen consumenten komen in actie via de app waar ze overgebleven eten kunnen redden bij winkels in de buurt.

Het volledige rapport is hier beschikbaar.

Ryan Baij

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken