Johnny Cashew zet omreis-frustratie A’dam om in een glimlach

Johnny Cashew zet omreis-frustratie A’dam om in een glimlach
  • Food-en-retail
  • 14 aug 2024 @ 10:50
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Johnny Cashew zet zich in om cashewnoten carbonneutraal te maken en niet vanuit Afrika via Azië naar Europa te laten vliegen. Het merk lanceerde ook een marketingactivatie in Amsterdam om omreisfrustratie in de hoofdstad om te zetten in een glimlach.

Het merk speelt in op de algemene frustratie van omreizen door barricades en omrij-informatie in de stad te beplakken met posters en stickers die de boodschap "Stom hè? Omreizen. Houden wij ook niet van." dragen. De campagne gaat verder dan stickers en posters alleen. De Johnnies delen gratis zakjes cashews aan voorbijgangers uit, zodat zij hopelijk met een glimlach en een goed voornemen (nooit meer omreiscashews) weer op de fiets stappen.

‘Net als Amsterdammers die geconfronteerd worden met omreizen, vinden wij het absurd dat cashewnoten uit Afrika vaak eerst naar Azië worden verscheept om gepeld te worden,’ zegt Charlotte Paulides, de woordvoerder van Johnny Cashew. ‘Dit veroorzaakt een onnodige omreis van 12.000 kilometer en de bijbehorende CO2-uitstoot. Met deze activatie hopen wij bewustwording te creëren rondom omreizen in voedselketens en de impact van jouw voedingskeuzes.’

Johnny Cashew zet zich in om de cashewketen te kraken. Door cashews in Tanzania te pellen en direct naar Nederland te transporteren, elimineren zij de omreis via Azië. Dit resulteert in 57% CO2-reductie en creëert banen in het land van herkomst. Bovendien garandeert het merk een leefbaar inkomen voor de boeren.

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken