Mountain Dew in Nederland
- Sponsoring
- 5 mrt 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Fan
- 5 mrt 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
Mountain Dew is al jaren een van de grootste frisdrankmerken in de Verenigde Staten en neemt een vierde plek in op de lijst van bekendste frisdranken ter wereld. Het merk positioneert zich als dé frisdrank voor grensverleggende jongeren die alles uit het leven willen halen. Kenmerkend van Mountain Dew is de neongroene kleur van de verpakking en het knallende logo.
In het buitenland lieert Mountain Dew zich, onder andere als sponsor, aan action sports, muziek en street art. Ook in Nederland staan er dit jaar promoties rondom skateboardevents op stapel in samenwerking met Tacky, een online skateboard, snowboard en surfmagazine. Met de slogan “Do the Dew!” wil het merk jongeren stimuleren hun passie om te zetten in actie en zet het merk zich als eigenzinnig en expressief in de markt.
Michael Blankert, senior brand manager PepsiCo vertelt: ‘Al jaren inspireert Mountain Dew jongeren over de hele wereld om hun grenzen te verleggen en hun eigen ding te doen. Nu gaat Mountain Dew eindelijk ook Nederland veroveren. Het is een frisdrank buiten de gebaande paden: a liquid like no other!’
Mountain Dew begint in Nederland in eerste instantie klein, maar heeft wel de ambitie om over 3 tot 5 jaar meer in sponsoring van action sports en/of muziek aan de slag te gaan.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Van kantine tot klimaatneutraal01-04-2025
- Topschaatser Marijke Groenewoud:... 31-03-2025
- Adyen Giving haalt 25 miljoen euro... 28-03-2025
- Marie-Stella-Maris steunt Wereld... 21-03-2025
- Cupra breidt betrokkenheid bij... 14-03-2025
- EasyToys en Steffie Weterings: It's... 13-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center